Re: PREKO SVAKE MJERE / Bound
taj su film potpisali kao braca, tako da... :-)
Komentar: Gand 17.09.2007.

Recenzija: PREKO SVAKE MJERE / Bound

Recenzija: PREKO SVAKE MJERE / Bound PREKO SVAKE MJERE
(Bound)

"She's a lady" pjeva nam na kraju filma Tom Jones, a mi se pitamo što se ovdje dogodilo. Postoje mnogi krimići i trileri, neki su bolji neki lošiji, neki nas užasnu dok su neki više naklonjeni publici pa nas maze, a mi se pitamo kuda su nestala dva sata nepovratnog vremena. Ali nije uvijek tako, ponekad, ali samo ponekad dogodi se nešto o čemu svi stanovnici Hollywooda pričaju, a rijetko se dogodi - filmska čarolija.

PREKO SVAKE MJERE / Bound

Kada je "The Matrix" tresnuo na filmska platna nitko nije mogao doći do daha i kada se prašina konačno barem malo slegla prvo pitanje koje se nalazilo na svim usnama bilo je: "Tko su braća Wachowski?". Oni zadrtiji filmski konzumenti znali su odgovor. Ja nisam bio među njima, ali kada sam čuo da su ovi skoro debitanti snimili još jedan film nisam mogao odoljeti i uvjeriti se sam u ono što sada svi znaju. Dečki iz Čikage su genijalci. Možda im je bilo teško kada su morali zarađivati krečenjem stanova, ali nakon što su prodali scenarij za film "Assasins" (1995.) stvari su krenule.

Kako to obično biva, mladi entuzijasti koji znaju posao, rade iz ljubavi i baš ih briga za zaradu ne mogu pogriješiti. Tako su Andy i Larry Wachowski snimili film. Dino de Laurentis je dao novce, a ono što je izašlo kao krajnji proizvod sada je povijest. I to fascinantna povijest, bez obzira na trivijalnost priče.

Jer kada film "Bound" (kod nas preveden "Preko svake mjere") krene u prvi vam trenutak ništa nije jasno. Tko tu koga jebe u glavu, je li Violet Corky ili naša vrsna soboslikarska braća nas gledatelje, u prvi mah nije jasno. Ali kada se stvari počnu raspetljavati postajemo svjesni nevjerojatne činjenice - više ne možemo odustati, gotovi smo - baš kao i s Matrixom. Priča je vrlo jednostavna (s nekim namjerno izokrenutim klišejima): tu je Corky, upravo je izašla iz zatvora, voli tetovaže, bavi se fizičkim radom, nosi muške gaće i najviše od svega voli pivu iz boce i nesputani sex sa ženama. U stanu do živi Violet. Radi (najstariji zanat na svijetu) za mafiju i Caesara, ali joj je pomalo svega dosta. Želi van, pod svaku cijenu. Pogodili ste, ljubav i strast je rođena. Corky i Violet shvatile su da su na ovaj svijet došle samo zato da bi bile zajedno, ali imaju jedan veliki problem. Mafija je mafija u svakom filmu i svakoj stvarnosti i potrebna je velika vještina da joj se pobjegne, a da pritom sačuvate živu glavu. Nakon fantastičnog plana koji iziskuje pljačkanje 2 000 000 $ od opake i, naravno, talijanske familije, i optuživanja te iste familije za krivnju, stvari krenu u nepredviđenom smjeru. Provesti bilo koji filmski plan uvijek je teško i to je klišej kojeg braća Wachowski vole iznad svega. Kako zakomplicirati stvari i dati gledateljima do znanja da do samog kraja neće znati što će se dogoditi. Ovdje je skrivena prava umjetnost ovog filma. Napetost, nepredvidljivost i naravno kemija koja drži ovaj film na neslućenim razinama.

Dva stana, klaustrofobija, nevjerojatni kadrovi, kamera Billa Popea, odlična glazba, specijalni efekti kojih nema, a izgledaju fenomenalno, gluma koja vapi za nagradama, zapleti i raspleti, krajeva koliko hoćete, a niti jedan nije posljednji i tako dobri slowmotion-i od kojih vas bilo glava....

Ovaj film jednostavno volite gledati bezbroj puta jer koliko god bio klasičan sve u njemu je potpuno originalno. Joe Pantaliano je fenomenalan kao Caesar.

Nitko, pa ni on sam ne zna što će slijedeće učiniti. Sve što želi jest ostati živ i također ne zna tko ga jebe u glavu, ali je spreman sve učiniti kako bi njegova ostala cijela. Familija je potpuno zbunjena, a naše cure svaku situaciju okreću u svoju korist. Zašto? Zato jer su žene i mogu učiniti sve što žele. Jedino što ih muči je strah od one druge, ali kao i uvijek, klišeji prevladavaju - ljubav ipak pobjeđuje - koliko god da je neklišeizirana. I tako postajemo svjesni da mali filmovi, koliko god jeftini bili mogu biti mala remek djela. Nisu im potrebni Oscari i ostale lažne nagrade, oni su iskreni bez obzira na sve. Takvi su i njihovi likovi kakve god da ih strasti vodile, prljave ili čiste.

Braća Wachowski su nakon ovog filma morali su uspjeti i napraviti Matrix. Formula uspjeha se skriva upravo ovdje.

Ali kao što znamo originali su fenomenalni zato što su originalni. Tako je uvijek bilo, tako će i biti. Braća Wachowski nisu odustali od dobitničke ekipe, u ovom filmu kao i u Matrixu svi su na svojim mjestima i samo možemo reći da rasturaju.

Samo naprijed dečki. I cure.
Uživajte...

« povratak Stavko Kljun