Continental film
1080 min
2007
X Files - The Complete First Season
engleski , ruski, mađarski 2.0 surround, poljski 2.0 surround
engleski, hrvatski, slovenski
broj diskova: 7 sadržaj: -11 minutni dokumentarac: "Istina o prvoj sezoni" -Chris Carter govori o dvanaest njemu najdražih epizoda iz prve sezone. -"Iza istine", 11 reklamnih spotova sa F/X promotivne televizije -DVD ROM igra "Korijeni zavjere" -Izbačene scene iz pilot epizode -Kratki prikaz specijalnih efekata iz epizode "Fallen Angel"

Re: DOSJEI X - PRVA SEZONA / X Files - The Complete First Season
Izvrsan recenzija, izvrsna sezona, iako je druga kao i treća bolja, ali hej...svaki početak je težak. No ja ti preporučam da pogledaš sve sezone...se vremenom naravno i da onda ili ti ili netko drugi baci jedan poduži specijal koji će obuhvaćati sve detalje vezane u seriju i svaku sezonu pojedinačno (pa možda čak i sve ili barem pojedine epizode...one najzanimljivije i najpoznatije)...mislim da ova serija to zaslužuje...kaj ne?? ;) :))
Komentar: Dragonrage 19.10.2007.

Ave za recu i serijal, neg oke dragon reče, kad odvališ sve baciš se na neki mega specijal, il sezone posebno. Ak bude volje af korz.
Komentar: Legura 19.10.2007.

Eeeee, dečki moji. Teško će netko isrecenzirati 9 sezona u koje je stalo 200 epizoda + 1 film, a ako netko i pokuša ulovit će samog sebe u pisanju knjige. Meni su i dalje 6 i 7 sezona kraj svijeta, a ostatak, iako ne toliko srcu prirasli, dragi jer sam uz njih odrastao kroz srednju i faks.
Svaka čast na recenziji, oduševljenju i vjeri, jer zapravo se samo o tome ovdje radi (I Want To Believe - piše na Mulderovom plakatu), a distributerima skidam kapu i nadam se da će mlade generacije prihvatiti ovu antologiju poput naših.
Komentar: Stavko 20.10.2007.

Potrudit cemo se obraditi sve sezone koje izadju kod nas, no ne znam koliko je uputno raditi special sa svakom epizodom posebno, za to bi trebalo novu poddomenu otvoriti. :-)
Komentar: Gand 21.10.2007.

Imao sam ja jednu ideju kako to napraviti od prilike i vrtim si to po glavi neko vrijeme...točnije od kako sam nabavio onaj box...kad pogledam sve sezone (a stao sam na 4-oj) možda pokušam napraviti nešto...za to naravno treba dosta vremena i volje. no dalo bi se to napraviti uz dobru organizaciju ;):)))
Komentar: Dragonrage 22.10.2007.

Recenzija: DOSJEI X - PRVA SEZONA / X Files - The Complete First Season

Recenzija: DOSJEI X - PRVA SEZONA / X Files - The Complete First Season DOSJEI X - PRVA SEZONA
(X Files - The Complete First Season)

1993. 20th Century Fox je s dobrom dozom skepse ušao u projekt danas znan kao kultni serijal „X Files“. Po ideji Chrisa Cartera snimljena je pilot epizoda s ne baš iskusnim glumcima, s tematikom koja jest bila intrigantna, no koja je u sebi obuhvaćala svu silu paranormalnih pristupa misteriju vanzemaljskih civilizacija koje posjećuju Zemlju. Tako je Carter naizgled izgorio u htijenju da u 50 minuta gledateljima ponudi sve što je mislio da bi moglo biti dovoljno jak mamac za snimanje nastavaka.
DOSJEI X - PRVA SEZONA / X Files - The Complete First Season

Pilot epizoda se stoga dotakla vanzemaljske otmice, ponudivši eksplicitnu scenu mumificiranog ekshumiranog tijela, a doživjeli smo i vremenski skok i sve moguće klišeje vezane uz NLO-e, da bi mistika dosegnula vrhunac seansom regresivne hipnoze. Malo je nedostajalo da Chris Carter od nekud ubaci i Bigfoota (ubacit će ga naknadno, bez brige) pa da cirkus bude zaokružen vrhunaravnim neukusom. Da stvar bude gora, premijera je krenula u najgorem mogućem terminu za američku publiku, u petak navečer.
Međutim, usprkos svemu tome, serijal je pomeo Ameriku i to zahvaljujući vrlo lukavo osmišljenoj formuli koju je mudri Carter vrlo jasno zacrtao u samom početku. Vođen saznanjem da se svi ljudi, ma od kud oni dolazili, boje istih stvari, Carter je nonšalantnom sigurnošću plesao od epizode do epizode vezući tako intrigu za intrigom, ostavljajući publiku i gladnu i žednu nastavaka, a sve vođen glavnom premisom čitave serije… natruhom da se istina ma kakva ona bila, nalazi tamo negdje.

Glavni akter serije je Fox Mulder, FBI agent fotografskog pamćenja s oksfordskom diplomom iz psihologije. Iako je jedan je od najsposobnijih ljudi u službi kolege ga izbjegavaju jer je nepredvidljiv u svojoj opsesiji NLO-ima. Šefovi ga postavljaju na projekt „Dosje X“ koji se bavi istraživanjem paranormalnih slučajeva, no da bi ga držali pod kontrolom dodjeljuju mu partnericu Danu Scully, agenta "krticu" koja je u biro regrutirana odmah po svršetku studija medicine i fizike. No suprotno očekivanjima stožera, Scully svoju ulogu Mulderove partnerice ne shvaća kruto vojnički kako se to od nje očekivalo. Iako je u svemu totalna opozicija Mulderovim idejama i metodama rada, Scully uviđa da Mulder nije tek obični paranoik s traumom iz djetinjstva, već ispod površine nazire postojanje realno opravdanog razloga za njegov fanatizam.

Što je to što „Dosje X“ čini sve vremenskom serijom? Čak toliko zimzelenom da se nakon pustih godina od njezinog emitiranja na našem TV programu, netko odlučio na DVD izdavanje. Koliko je uopće potrebno odgovarati na ovo pitanje kad se uzme u obzir sama tematika kojom se serija bavi, a koja jednako provocira i intrigira gledatelje na svim meridijanima. Upravo glavna ideja vodilja serije; ono što znamo, ne znamo, a istina je tu oko nas.

Carter je očito nadahnut Lynchovim Twin Peaksom. On od Lyncha uzima ideju o FBI agentu koji se u istrazi oslanja na okultno i razrađuje bazu koja je kod Lyncha bila tek jedna od uvrnutih dijelova zbunjujuće slagalice. Zanimljivo je i to da je u prvoj sezoni ovog serijala u epizodi „Shapes“ pojavljuje Michael Horse u ulozi indijanskog šerifa Charlesa Tskanyja, koji je u Twin Peaksu glumio indijanskog pomoćnika šerifa Deputyja Tommy 'Hawk' Hilla, a sam David Duchovny, agent Fox Mulder, glumio je kod Lyncha uvrnutog Agenta Dennisa koji postaje agentica Denise Bryson.

Carter je oko takvog lika izgradio čitav svijet spletki koje sežu do samog državnog vrha SAD, a oslanjajući se na samu bazu koja je kod Lyncha nakon nekog vremena potonula u dosadu. Carter je znalac gledateljske psihologije, potkožen je svim mogućim znanjima iz teorija zavjera koje u posljednje vrijeme sve više dobivaju na popularnosti, pa je možda i to jedan od razloga zašto konačno u rukama možemo držati hrvatsko izdanje „Dosjea X“.

Prva sezona serije je dakle, konačno na našem tržištu. Donosi 23 epizode u kojima ćemo se upoznati s glavnim likovima i njihovim načinom rada, dotaknut ćemo se i njihovih obiteljskih zaleđa koji će nam kasnije pomoći u boljem razumijevanju njihove kompleksnosti. Što dobivamo kupovinom ovog paketa? Upečatljivu horror-triler-SF atmosferu, iznimnu glazbu, intrigantne zavrzlame, dopadljive glumce; tu je šarmantni i melankolični, a na momente čak i zabavni Mulder, te trupasta i uvijek skeptična Scully. Visoka produkcijska vrijednost nudi pak čisti filmski osjećaj nakon svake epizode, a sve to je garancija koja će od vas načiniti istinskog štovatelja ovog serijala.