Re: FRANKENFISH / Frankenfish
I da, slažem se Lake Placid i ovo su praktički isti filmovi samo s drukčijim "čudovištem".
Komentar: jeannot_moore 01.01.2008.

Recenzija: FRANKENFISH / Frankenfish

Recenzija: FRANKENFISH / Frankenfish FRANKENFISH
(Frankenfish)

Na ovaj film sam naletio prije par godina sasvim slučajno u videoteci. Išao sam naime pogledati što ima novo za posuditi te ujedno što ima novo na trajnoj posudbi. I tako sam usred mnoštva VHS-ova po 5 kn. ugledao ovaj naslov - "Frankenfish". A kada čovjek pročita ovaj trash naslov pa uz to i vidi cover VHS-a na koje je dvoje mladih u vodi do pasa, a iza njih nekakva ogromna živina koja samo što ih nije progutala, te još k tome pridoda i radnju tipa "u močvarama Louisiane nešto tajanstveno ubija lokalne ljude, dvoje istražitelja se zaputi u taj zabačeni kraj kako bi istražilo te tajanstvene ali brutalne smrti"...jednostavno morate, ali morate pogledati kako to izgleda i o čemu se tu radi.

FRANKENFISH / Frankenfish

Dakle, radnja ide otprilike ovako: Sam Rivers je mrtvozornik koji obično vrši obdukcije na žrtvama raznoraznih ubojstava. Njegov šef primi poziv o misterioznom i brutalnom ubojstvu u močvarama Louisiane, te ga odmah pošalje tamo da istraži to i pregleda tijelo pošto je i on sam iz tog kraja, a lokalci ne vole nepoznate ljude. Nakon što pogleda ostatke izmrcvarenog tijela, dođe do zaključka da to nije mogao napraviti krokodil ili aligator na što je prvotno sumnjao, te odluči i sam istražiti mjesto zločina. U istrazi mu se pridruži i biologinja Mary Callahan, koja također dođe do zaključka da se tu ne radi o krokodilu, već možda o morskom psu. Ali je i to malo vjerojatno jer morski psi ne mogu doplivati toliko uzvodno iz oceana. Prva postaja njihove istrage postane maleno naselje plutajućih kućica usred močvara gdje živi obitelj poginulog, njegova žena i kćerka Eliza koji im "prodaju" neku pričicu o nekom zlu u jezeru koje se je pojavilo kada se neki nepoznati brod nasukao u močvarama.

Osobno obožavam gledati te Creature Featurettes horrore tipa "Them!", "Lake Placid", "Tarantula", "Eight Legged Freaks" i tome slično, jer krvavi su, često blesavi i zabavi te ih je zbog toga zadovoljstvo gledati. No moram priznati da od ovog naslova nisam očekivao apsolutno ništa, osim možda da bude smiješan i glup koliko će biti loš jer je sve mirisalo na težak trash. Posebice zbog spomenutog naslova i covera, a ništa više nade u kvalitetu film mi nije ni ulijevalo ime redatelja, Mark A.Z. Dippé, čovjek koji je zaslužan za prilično razočaravajući i loš film o popularnom strip junaku devedesetih, "Spawnu". Ali bio sam znatiželjan i zanimalo me kako sve to izgleda. No onda sam zamijetio da iza filma stoji kompanija Columbia TriStar Home Video, dakle da se ne radi o nekoj nepoznatoj kompaniji za koju nisam čuo, i to me malo začudilo ali istovremeno i razveselilo, jer sam pomislio možda film ipak nije toliko jeftin.

Koncept filma totalna je kopija "Ralja", a ima i nekih sličnosti sa "Piranama" Joe Dantea. Ali najviše sličnosti mislim da ima sa spomenutim filmom "Lake Placid". Naime i "Lake Placid i ovaj film se odvijaju na nekom jezeru u nekoj zabiti gdje neko tajanstveno čudovište ubija ljude, pa čak su im i plakati jako slični. A kao što i sam naslov kaže, ispostavi se da su ovdje ta "tajanstvena" čudovišta divovske mutirane ribe, točnije nekakve Japanske zmijoglave ribe koje navodno postoje, samo su u stvarnosti manje dok je u "Lake Placidu" to bio divovski "nemutirajući" krokodil.

Početak filma je standardan, nekog tipa nešto povuče u vodu i malo kasnije pronađu njegove ostatke, prilično masakrirane. Dolaze istražitelji i tu "pustolovina" počinje. Usred svega toga ima tu i golotinje, naznake lezbijske veze, voodoo magije, kineske mafije, luđaka koji obožava loviti nešto što može i njega uhvatiti, krvi, raznoraznih dijelova tijela itd. Film u cjelini traje nekih osamdesetak minuta, ali tek u 51. minuti vidimo po prvi puta kako izgledaju te ribe. Iskreno očekivao sam da će biti malo veće i strašnije, ali nema veze, djelomično su to nadoknadili na kraju filma, gdje se pojavi zbilja divovska ribetina od nekih desetak metara dužine, možda i više, i moram priznati da je smiješan ali i krvav način kako ju srede.

Do te 51. minute, film ima čak i jednu određenu dozu napetosti jer stalno iščekujete kad će se napokon pojaviti to čudovište, da ga napokon vidite kako izgleda, ali je ujedno i malo dosadan jer se ništa posebno osim istraživanja ne zbiva, a vi čekate i čekate da napokon još netko pogine nasilnom smrću. No od te, 51. minute pa nadalje počinje klaonica. Skupina ljudi koja biva zatočena na plutajućim kućicama usred jezera, ukupno njih osmero, polako počinju umirati na raznorazne vizualno atraktivne načine koju uključuju odgrizanje glave, odgrizanje donje polovice tijela, doslovno miksanje u propeleru čamca i sl. stvari. Krvi i sakaćenja nimalo ne nedostaje, ali sve to nije nimalo strašno ili gnjusno, već baš smiješno.

Uz sve to moram reći kako sam očekivao kako će film vizualno biti loše i jeftino napravljen, a ispalo je sasvim suprotno. Naime, ribe kao i neka sakaćenja su napravljena uz pomoć CGI efekata, te iako je vidljivo da se radi o CGI efektima sve to izgleda sasvim solidno napravljeno. Pa čak i više nego samo solidno za jedan takav B film kojemu je budžet iznosio mizernih 3 milijuna $. To zapravo i ne bi trebalo čuditi kad je redatelj, spomenuti Mark Dippe ujedno i majstor specijalnih efekata te je radio efekte na filmovima poput "Terminator 2: Judgment Day" i "Jurassic Park" pa čovjek valjda zna svoj posao.

Film se baš i ne može pohvaliti poznatim glumačkim imenima, iako su neki glumci poznati svojom pojavom iz nekih drugih naslova, kao npr. Tomas Arana, glumac koji često glumi negativce u filmovima (a ni ovdje nije ništa drugačije), a mogli ste ga vidjeti u naslovima poput "The Bourne Supremacy", "Gladiator", "Pearl Habor", kao i mnoštvo poznatih serija. Zatim tu je i China Chow, poznata po ulozi male otete Kineskinje iz filma "The Big Hit" u koju se zaljubi Mark Wahlberg, pa Tory Kittles koji je nastupao je u filmovima poput "Against the Ropes", "Tigerland", "Dirty" itd. Sve u svemu ima tu dosta poznatih faca ali nepoznatih imena. No unatoč tome gluma je na razini niti je loša ili katastrofalna, ali nije ni odlična. Na kraju krajeva ovo nije film gdje to dolazi i može doći do izražaja, niti se na to gleda. Važan je samo bodycount i što atraktivnije smrti, a toga ima dovoljno.

Dakle, Dippé ovaj put napravio solidan posao te napravio zabavan camp horror za sve ljubitelje žanra, te unatoč trash naslovu i plakatu "Frankenfish" je zapravo prilično zabavan, krvav, vizualno i tehnički solidan, pa na momente čak i napet horrorac koji teško da bi mogao nositi tu žanrovsku oznaku da nema krvi, čudovišta i sakaćenja, jer kao što rekoh film nije strašan, već samo zabavan.

« povratak Ivica Pustički