110 min
2008
The Kingdom
engleski
hrvatski

Re: KRALJEVINA / The Kingdom
Komentirao bih film kao filmofil a ne kao kritičar tipa P.Vidov koji u kritici pokušava svoje loše raspoloženje prije gledanja filma prenijeti na filmoljupce najavljujući tregediju od teme ,kuta kamere, izbora glumaca, poruke filma, glazbe u filmu itd. itd.
Mene se osobno dojmio doumentarni uvod u film, pa sama akcija napada u američkoj bazi (totalno, zastrašujuće realno prikazano) i na kraju poruka glavnih likova sa obe strane.
Sama radnja i većina filma je tipično Američka propaganda koja im eto nije pomogla u nijednom ovakvom slučaju a bilo ih je poprilično, pa samim tim ne znam čemu više ovakvi filmovi šta hoće poručiti svojim (i ne samo svojim građanima).
Međutim film se može pogledati i bolje je napravljen od mnogih sa ovakvom tematikom.
Prema tome ne može se reći da se u filmu sat i pol ništa ne događa sve je uredno odrađeno ali tko voli nek izvoli.Film definitivno nije gubitak vremena jer se kroz retke mogla povući paralela u razmišljanju "dobrih" Amerikanaca i "loših" terorista.
SAVJET
Kad pogledate film do kraja ponovno pogledajte dokumentarni uvod.
pozdrav
Komentar: dugonogov 02.10.2008.

Re: KRALJEVINA / The Kingdom
Isusati, pakoji retard je prevodio naslov filma?
Da Kraljevina.
ROFL
Komentar: black_out 21.11.2008.

Recenzija: KRALJEVINA / The Kingdom

Recenzija: KRALJEVINA / The Kingdom KRALJEVINA
(The Kingdom)

Jeste li ikad gledali film koji traje gotovo dva sata, a sat i pol vremena se u njemu ništa ne događa? Ukoliko niste, a doista si želite priuštiti jedno takvo mazohističko iskustvo, onda je "Kraljevina" pravi naslov za vas. Teroristička skupina predvođena okrutnim Abu Hamzom u Saudijskoj Arabiji počinila je teroristički napad u kojem je smrtno stradalo više od 100 ljudi, a među njima i mnogi američki državljani koji sa svojim obiteljima žive u Kraljevini i rade za velike naftne korporacije.
KRALJEVINA / The Kingdom

Kako je u napadu stradao i njegov blizak prijatelj, agent FBI-ja Ronald Fleury uspijeva izboriti dopuštenje da svoj tim povede na mjesto zločina i provede istragu s ciljem hvatanja Abu Hamze u Saudijskoj Arabiji. No, ta je misija zbog komplicirane političke situacije vrlo delikatna, pa Fleury i njegovi agenti imaju samo pet dana da zaključe slučaj...
"Kraljevina" je film s brojnim manama, ali već na prvi je pogled jasno kako je njegov najveći problem apsolutno nepostojeća narativna struktura. FBI-jev agenti dolaze u Saudijsku Arabiju prvih pola sata, a onda tamo ne rade ništa idućih sat vremena. Održan je status quo postavljen na samom početku, nema nikakvog pomaka naprijed ni natrag. Ne uvode se nove informacije, ne razvijaju likovi, ne daje se slika političke napetosti između dvije zemlje, iako je Peter Berg vjerojatno upravo to želio postići. No, takva je zadaća za jednog drugorazrednog akcijskog redatelja ipak prezahtjevna. Berg se u svom novom filmu želio malo igrati Ridleyja Scotta, te pokušao kopirati njegov vizualni pristup i stilske bravure, ali takvo je postignuće za čovjeka kojem je najveći redateljski uspjeh akcijska budalaština "Dobrodošli u džunglu" ravan nemogućoj misiji.

"Kraljevina" pokušava dati vjernu sliku političkih zbivanja na Bliskom istoku iz američke perspektive, te istovremeno dati komparativan prikaz dvaju potpuno drukčijih kultura, ali sve je nažalost ostalo samo na pokušajima. Berg ne uspijeva pobjeći patetici američkog patriotizma koji dosad već vjerojatno i Amerikancima samima diže živce, a islamska je kultura, u skladu s tim, prikazana kao potpuno inferiorna i postaje predmet sprdnje. Berga ne može izvući ni prilično prozirna završna metafora kojom pokušava izjednačiti dva udaljena svijeta i prodati jeftinu poantu kako smo na kraju svi mi samo ljudi od krvi i mesa, jer on psihološku dimenziju kojom je svoje djelce želio obogatiti jednostavno nije uspio uhvatiti.

I tako je prvih sat i pol vremena filmske trake bačeno u vjetar, a puno konkretniji nisu ni preostalih 20 minuta u kojima radnja dolazi do ekspresnog, gotovo deus ex macchina, razrješenja. Uz puno pucnjave, mrtvih Arapa i jedne hvalevrijedne žrtve za Boga i domovinu, naravno. Jamie Foxx sve se više odmiče od svojih ležernih, komičarskih početaka, te u posljednje vrijeme pretendira na nešto dublje, ozbiljnije uloge, u čemu ponekad uspijeva ("Collateral", "Ray"), ali češće ne ("Dreamgirls", "Poroci Miamija"). "Kraljevina" mu se mora pribrojiti među ove potonje. Njegov lik osim što je loše napisan i izrežiran, krajnje je plastično i neuvjerljivo odigran, a riječi hvale teško je pronaći i za ostatak glumačke ekipe; Jennifer Garner tu je isključivo da bi publika mogla gledati nešto lijepo, a jedinu solidnu izvedbu pružio je veteran Chris Cooper.

Ako ste ovaj tekst pročitali do kraja, dosad vam je sigurno već sasvim jasno kako je "Kraljevina" dosadan, neinventivan i potpuno besmislen gubitak vremena u kojem će neke kvalitete možda naći jedino zadrti američki nacionalisti. A u ovim ih krajevima svijeta, vjerujem, nema previše.

Tekst objavljen ljubaznoscu autora i eZadra.
« povratak Petar Vidov