salzem se sa ocjenom i recenzijom........stvarno dobra zabava i veliki plus za del tora!
Komentar: insp.Lohmann 30.09.2008.

Trenutno niste ulogirani pa ne mo¾ete ni dodavati komentare
Recenzija: HELLBOY II: ZLATNA VOJSKA / Hellboy II: The Golden Army

Recenzija: HELLBOY II: ZLATNA VOJSKA / Hellboy II: The Golden Army HELLBOY II: ZLATNA VOJSKA
(Hellboy II: The Golden Army)

Hellboy je pun mana, bahat je i samodopadljiv, ljubomoran i zavidan, opija se pivom i pu¹i kubanske cigare, karakterno se po nièemu ne izdvaja od prosjeènog stanovnika planete, no ¹to drugo i oèekivati od samog Sotoninog krvnog nasljednika. No usprkos svim njegovim manama, on je sirova snaga bez trunke straha i sreæom, na na¹oj je strani.
HELLBOY II: ZLATNA VOJSKA / Hellboy II: The Golden Army

Na snazi je dugogodi¹nje primirje izmeðu ljudske rase i podzemne civilizacije kojim vlada kralj Balor. Nekoæ davno, Balor je pobijedio u dugogodi¹njem ratu i to zahvaljujuæi nepobjedivoj mehano-robotskoj zlatnoj vojsci kojom je Balor upravljao zlatnom krunom saèinjenom iz tri dijela. Vojska je po primirju uspavana na nepoznatoj lokaciji, dijelovi krune su rastavljeni i razdvojeni, i ni¹ta nije prijetilo miru dok se na scenu nije vratio princ Nuada, sin kralja Balora koji je nezadovoljan sklopljenim primirjem svom narodu u bijesu okrenuo leða. Sa ¾eljom da dovr¹i nedovr¹eni posao svog oca kojeg smatra meku¹cem, Nuada kreæe u pronala¾enje dijelova krune i pri tome ne bira sredstva ni ¾rtve, a jedini tko mu staje na put je tajna vladina agencija za paranormalno za koju radi homodemonicus crvene ko¾e; Hellboy i njegova djevojka, pyrokinetièna agentica Liz Sherman.
Odmah po svr¹etku zbrajanja utr¹ka prvog Hellboya, del Toro je dobio zeleno svjetlo za snimanje nastavka ovog neobiènog super heroja. Iako je studio raèunao s veæom zaradom od ostvarenih 60 milijuna USD, kritike su bile vi¹e nego sklone ovom filmu ¹to je svakako stvorilo vjetar u leða za rad na nastavku. Europejcima je mo¾da zaèudan uspjeh ove strip ekranizacije jer Hellboy je sve samo ne tipièan super heroj. Iako nema planetarnu popularnost Supermana, Spidermana, Batmana ili Hulka, Hellboy ima karizmu koja nadma¹uje sve spomenute junake ¹to ga èini neodoljivim objektom obo¾avanja. Tako u nastavku i dalje u¾ivamo u naslovnoj ulozi Rona Perlmana, a vi¹e su prostora dobili i njegovi sudruzi Liz Sherman (Selma Blair) i icthyo-sapiens Abe (Doug Jones). Mehano nacist Kroenen iz prvog nastavka vi¹e nego uspje¹no zamijenjen je novim likom germanskog porijekla; tu je Johann Kraus, novi agent koji je izgubiv¹i fizièko tijelo nastavio egzistirati kao ektoplazma.

Vidljivo je kako je del Toro na nastavku raspolagao s veæim bud¾etom, vjerujem i stoga jer je zahvaljujuæi Panovom labirintu u kuæu donio nominaciju za Oscara. Tako kao i u ostalim njegovim filmovima, i u Hellboyu svjedoèimo uporabi napredne animatronike koja sve fantastiène prizore podi¾e iznad do sad znane granice hiper realizma. Uz neznatno kombiniranje raèunalnom animacijom, del Toro nam nudi 3D lutke prirodnih i fluidnih kretnji èime sve do sad viðene filmske efekte, ukljuèujuæi one iz LOTR-a i SW serijala, jednostavno mete pod tepih filmske animacije i trika. Ponajprije zahvaljujuæi tome, Hellboy 2 je vizualna bombonjera, koja isporuèuje naramak drskog humora omiljenog nam Sotonina sina s krunicom oko ruke. Akcijske scene su efektne, nisu predugaèke i naporne kakvima se znaju uèiniti u filmovima sliènog tipa. Uz nekoliko nelogiènih rje¹enja zamr¹enih odnosa u prièi, a koje idu na teret scenarista, opæi dojam filma je iznimna zabava visoke estetske kakvoæe koju se mo¾e bez veæeg zadr¹ke preporuèiti svakome.

Iz nekoliko dijaloga daje se nazrijeti kako æemo se u dogledno vrijeme jo¹ jednom podru¾iti s "crvenim". Kad æe to biti, te¹ko je reæi, jer Guillermo del Toro upravo radi na ekranizaciji Tolkienova Hobita. No kad god bilo, jedva èekamo.
« povratak Zoran ®miriæ