138 min
2009.
Angels & Demons

Recenzija: ANĐELI I DEMONI / Angels & Demons

Recenzija: ANĐELI I DEMONI / Angels & Demons ANĐELI I DEMONI
(Angels & Demons)

Iz CERN-ova laboratorija nestaje spremnik u krivim rukama razorno opasne antimaterije, a istodobno su u Vatikanu neposredno prije izbora novog pape oteta četiri kardinala, najizgledniji kandidati za novog vođu Katoličke crkve. Kako se čini da je u pitanju osvetnički pohod drevne skupine Iluminati naspram samog Vatikana, oni se nevoljko za pomoć obraćaju simbologu Robertu Langdonu.

ANĐELI I DEMONI / Angels & Demons

Prašina koju je prije tri godine uz još neke grupacije podigla katolička crkva oko ekranizacije romana Dana Browna "Da Vincijev kod" rezultirala je prvenstveno povećanim zanimanjem javnosti za dotični film. Kao izravna posljedica tog zanimanja došla je i izvrsna zarada na svjetskim kino blagajnama - Howardov film je u kinima zaradio oko 750 milijuna dolara, šest puta više negoli je na njegovu izradu potrošeno. Kako je hollywoodskim studijima i glavešinama profit nešto na što se gleda prije ičeg drugog, i ako usput znamo da je Brown prve dogodovštine Roberta Langdona napisao (i smjestio) prije otkrivanja Isusovih potomaka, ono što je uslijedilo nije teško zaključiti.

Da se ne naruši kontinuitet celuloidnih izdanja Brownova junaka, filmaši su odlučili zbivanja iz "Anđela i demona" smjestiti iza onih u prethodniku. Bez nekog vidljivog razloga, doduše, jer ono što gotovo jedino filmove veže je lik Roberta Langdona i njegova fascinacija drevnim organizacijama, ritualima i simbolima te njihovim međusobnim povijesnim utjecajima. Druga stvar koja ih veže, ona mnogo bitnija, je i razina kvalitete.

Poput svog prethodnika, "Anđeli i demoni" su film u kojem čista dosada izbija iz svake njegove pore, uz tu razliku da su premisa i okolnosti koje ju okružuju ovaj put ponešto nezanimljiviji od onih kojima smo svjedočili prije tri godine. Kad mu to već nikako ne uspijeva vlastitim umijećem, Howard dobar dio filma provodi umjetno gradeći napetost. U tom nastojanju film se naprosto gubi, jer kako drugačije opisati ravnodušnost pri odbrojavanju sata na kraju kojeg je smrt neizbježna. Ne jednom, i ne isključivo u spomenutom slučaju.

Film je bez pročitanog predloška onoliko loš koliko je to "Da Vincijev kod" nakon konzumiranja uzbudljive Brownove proze. Drugim riječima, prilično je vjerojatno da će film u očima autora ovog teksta dodatno pasti nakon što se uvjerim, a smatram da hoću, koliko je predložak pitak i napet. A budimo realni, za približavanje Brownovog opusa širim masama bio je dovoljan i jedan loš film. Van granica samog filma, možebitne kontroverze i paljba iz crkvenih redova ničim ovdje nije zaslužena, pa je valjda zato i nema toliko. Ujedno je ondje gdje je i ima utoliko smiješnija.