Re: STVOR / The Thing
Stvor mi je jedan od najdražih filmova ikad. Samo naprijed s blu ray recenzijama.
Komentar: Brane 20.07.2009.

Recenzija: STVOR / The Thing

Recenzija: STVOR / The Thing STVOR
(The Thing)

Zemljina orbita, prije nekoliko tisuća godina. Svemirski brod obrušava se iznad Južnog pola … Antarktika, zima 1982. Norveški helikopter grozničavo progoni psa pobjeglog iz baze uzalud ga pokušavajući eliminirati prije nego dotrči do članova američke znanstvene ekspedicije. Pritom jedan Norvežanin pogine od loše bačene granate, a drugog ubije Amerikanac Garry nakon što izbezumljeni čovjek počne pucati snajperom po američkoj bazi.
STVOR / The Thing

Pretpostavljajući da se norveškoj ekipi dogodila tragedija, pilot R. J. MacReady i liječnik, dr. Cooper, smjesta odlete na mjesto događaja uvjerivši se da je tamošnji tim doživio pravi pokolj ostavivši iza sebe neobičnu gromadu leda. Istodobno, pas kojeg su Amerikanci prihvatili nakon tragične potjere pretvori se u stravično stvorenje čije je podrijetlo sve samo ne zemaljsko, pa američka baza u trenutku postane krvavo poprište bitke između ljudi i tuđinca za kojeg dr. Blair zaključi da posjeduje sposobnost savršene preobrazbe u druge životne oblike.....
Kratak opis otkriva nam da se radi o filmu „Stvor“, režisera J. Carpentera iz 1982. izdanog od strane izdavačke kuće Universal. Kako i dolikuje samom filmu, ovo Universalovo BD izdanje odlikuje se bogatstvom sadržaja ali i kvaliteta slike i zvuka. Nakon uvodnog loga nudi nam se izbornik na 14 jezika, te nakon odabira jednog jezika slijede klasična upozorenja o zaštiti autorskih prava. Nema nikakvih nepotrebnih reklama i najava filmova što svakako zaslužuje veliku plus ovom izdanju i izdavaču. Otvara se novi izbornik s kojeg pristupamo samom sadržaju diska. S lijeve strane nalazi se izbor sadržaja, a u središtu se izmjenjuju kadrovi samog filma. Njih 42! S ovog izbornika biramo slijedeće mogućnosti: pokretanje filma; izbornik scena/poglavlja; podešavanje; zatim jedna, ne baš uobičajena mogućnost, moja poglavlja (my scene); izbornik samih dodataka (o njima nešto kasnije); i na kraju tzv. U-control, dodatak koji se često pogrešno pripisuje isključivo BD izdanjima s obzirom da se nalazi i na nekim DVD izdanjima (Matrix, T2 i sl.). To je mogućnost gledanja dodatnog sadržaja za vrijeme produciranja samog filma!

Nakon odabira izbornika poglavlja kadrovi u središtu slike i dalje ostaju ali se sad ispod njih pojavljuju sličice sa rednim brojem poglavlja (radi se klasičnom izbornika za BD izdanja), njih 37.

Podešavanje, mogućnosti tona i podnaslova! Izbornik nudi izbor jezika, od kojih je samo engleski DTS HD 5.1, francuski, talijanski i njemački DTS surround 5.1, a španjolski DTS 2.0 mono. Nakon toga slijedi pomalo neobična mogućnost isključivanja/uključivanja tona gumbova na daljinskom upravljaču (button sounds). U ovom izborniku određujemo i glasnoću tona prilikom gledanja dodatka slika u slici (U-control) između 3 razine; niski, srednji i visoki. Na kraju biramo i podnaslove, i to opet između 14 jezika kao i na početnom izborniku.

Već sam spomenuo izbornik moja poglavlja pa da ga malo i opišem. Ovo je inače mogućnost koja se spominjala kad su započele rasprave o novim medijima na kojima će se izdavati filmovi. Mogućnost kojom gledatelj sam bira poglavlja (pa čak i dijelove filma), a time, na neki način, i izgled samog filma. Koliko će se ova mogućnost koristiti u budućnosti ostaje nam tek saznati, ali s ovom se mogućnošću prvi put susrećem. Kako funkcionira? Jednostavno, za vrijeme gledanja filma pritisnemo zeleni gumb na daljinskom upravljaču i time smo označili početak, a plavim kraj svoj scene/poglavlja. U svakom trenutku nakon toga možemo se vratiti na svoje poglavlje.

„Klasični dodaci“! Prvi dodatak je, najčešći dodatak (uz najavu filma) još od DVD izdanja, naravno komentar. U ovom slučaju radi se o komentaru redatelja i jednog od glavnih glumaca, Kurta Rusella. Komentar kojeg svakako ne bi trebali propustiti. Slijedi dokumentarac Michaela Matessina „The Thing: Terror Takes Shape“u trajanju od nepunih sat i pol, čiji se dijelovi koriste u dodatku U-control. Ovaj film se nalazi i na dvostrukom r1 dvd izdanju, ali se ne nalazi i na, za američko tržište predviđenom, BD izdanju. Slijedi nekoliko tekstualno-slikovnih dodataka sa raznoraznim informacija o i oko filma. Prvi od njih je „Production Background Archive“ koji po principu slideshowa traje 4 min i 50 sekundi i otkriva nam porijeklo filma (naime radi se o drugoj ekranizaciji priče “Who Goes There?” Johna W. Campbella Juniora ), zatim put od scenarista Billa Lancastera do Carpentera sa originalnim fotografijama Lancasterovog scenarija i još ponešto. Slijede ponovo jedan niz fotografija glumaca na setu u trajanju od 2 minute i 30 sekundi, pa se upoznajemo sa fotografijama koje su nastale prilikom traženja lokacija (Aljaska, Montana, mislim da zvuči dovoljno primamljivo). Nadolazeća 3 dodatka govore nam o nastanku letećeg tanjura, Blairmonstera i „neuspjele“ scene (outtakes).

Sva 3 priloga nude nam pisana objašnjenja , fotografije i kratke filmiće o nastanku onoga o čemu govore. Ljubiteljima stop-animacije svakako skrećem pozornost na dodatak o nastanku Blairmonstera! U dodatku nazvanom Post Production imamo fotografije Carpentera sa kompozitorom E. Morriconeom, zatim razvoj loga naslova filma, fotografije sa premijera filma (uz sudjelovanje Elvire, ljubiteljima filmova strave dobro poznatog kultnog lika), zanimljivosti vezane uz promociju filma uz ostale Universalove naslove (Videodrom, E.T., Conan, The Dark Crystal, Cat People) i na kraju fotografije nekoliko plakata filma. Posljednji dodatak u ovom izborniku je najava filma (nema izdanja bez najave) koja zaokružuje ovo bogatstvo!

Sad se vraćamo na posljednju mogućnost koju nudi glavni izbornik, a to je već spominjani U-control. Dodatak koji nas upoznaje sa nastankom filma iz riječi samih autora i ljudi koji su za njega zaslužni. Prilikom gledanja samog filma oni objašnjavaju kako su nastale pojedini dijelovi filma. Sve to već smo vidjeli ukoliko smo odgledali ranije spominjani dokumentarac, ali u svakom slučaju zanimljivo je imati mogućnost odluke na koji način ćemo se s tim upoznati. Zbog toga velika pohvala za ovu mogućnost.

Ako Vas sve ovo nije navelo na kupnju ovog BD izdanja, a i ne zanimaju vas stvari vezane oko samog filma već samo film, onda samo važna napomena da ovo izdanje nudi kristalno oštru sliku koja omogućuje (bez ikakvog pretjerivanja), da nebrojeno puta, širom otvorenih očiju uživamo u John Carpenter˙s The Thing!!!
« povratak sensei