naravno u rukama neznalice gotovo svako izdanje upitno je imati
jedino ovdje upitno je čitanje
Komentar: Rommel 15.08.2009.

Recenzija: PROFESIONALCI / The Professionals

Recenzija: PROFESIONALCI / The Professionals PROFESIONALCI
(The Professionals)

Četvorica izabranih plaćenika kreće u misiju spašavanja otete supruge bogatog teksašanina Granta (Ralph Bellamy) koju je oteo meksički revolucionar Raza (Jack Palance). Svaki od plaćenika ima svoj talent – Henry 'Rico' Fardan (Lee Marvin) je organizator i strateg, Bill Dolworth (Burt Lancaster) je meštar od dinamita, Hans Ehrengard (Robert Ryan) je ekspert za konje i Jake Sharp (Woody Strode) je majstor sa lukom i strijelama.
PROFESIONALCI / The Professionals

Četvorica junaka kroz putovanje lamentiraju o meksičkoj revoluciji, duhovnosti, bogatstvu i rasnoj diskriminaciji, a vrhunac po obavljenoj misiji čini zajedničko saznanje da ljubav ne poznaje granice, četvorne metre ranča niti količinu zlatnih poluga u sefu. Likove i pejzaže kao da je vizualizirao Jean Moebius Giraud (autor stripova Blueberry, Arzach, The Incal), a u vrhunskoj glumačkoj postavi svakako vrijedi istaknuti i Claudiu Cardinale u ulozi gđe Grant.
Ovaj ne baš impresivan vestern s polovice 60-tih godina okupio je vrlo zanimljivu glumačku postavu pod palicom Richarda Brooksa. Riječ je o ekranizacije priče "A Mule for the Marquesa" Franka O'Rourkea, koji je, zajedno sa Brooksom, pisao i scenarij, a za glazbu je bio zadužen maestro Maurice Jarre. Za već hvaljenu (najjači adut filma) fotografiju zaslužan je Conrad Hall. Lokacije (Las Vegas, Nevada, Valley of Fire State Park - Route 169, Overton, Nevada, Indio, California, Columbia/Warner Bros. Ranch - 411 N. Hollywood Way, Burbank, California, Death Valley National Park, California, Mecca, California) snimanja su jednostavno predivne i savršeno se uklapaju u izgled američkog zapada na prijelazu stoljeća.

I upravo zbog predivnih lokacija ovaj film vrijedi imati u BD izdanju, koji nudi stvarno vrhunsku sliku. Sami dodaci koji se nalaze na disku i nisu previše impresivni i slobodno se može reći da je ovo jedno od slabijih izdanja, ali je zato ovo jedan od prvih vesterna koji se pojavio na nekom od HD, u ovom slučaju BD, izdanja. Već na prvi pogled zamjećujemo da nema, gotovo standardnog dodatka, komentara filma, na žalost nema ni originalnog monaural tona već je iz njega izveden 5.1 Dolby TrueHD koji baš i nije pokazao kao najbolje rješenje u ovom slučaju. Od dodataka ništa nije previše vrijedno spomena; kao da nije dovoljno što je izdanje siromašno. Tu se nalazi kratka priča ("Burt Lancaster - A Portrait") o legendarnom glumcu i akrobatu Burtu Lancasteru (ima jedna zanimljiva sekvenca postavljanja dinamita u kanjonu gdje se vidi njegova spretnost), ocu scenarista filma iz prošlog osvrta, Billa. Zapravo u ovoj kratkoj priči saznajemo kako je započeo karijeru kao akrobat u cirkusu, a možemo se upoznati i s njegovom kćeri Joann koja i govori svoje dojmove o ocu. Sjećanje na Profesionalce („Memories From The Professionals“) je, ni pola sata dugačak, osvrt Claudie Cardinale i Marie Gomez na zgode sa snimanja filma. Pored glavnih glumica ovdje imamo priliku upoznati i kinematografa Conrada Halla koji nam objašnjava kao je pri danjem svjetlu snimao noćne scene, kao i ostale trikove sa snimanja… Posljednji 6.26 minutni dodatak ("The Professionals - A Classic") nudi nam pogled na film režisera Martina Campbella sa ponekom scenom sa snimanja filma.

Eto, kao što vidite i sami, ovo je bio jedan kratki osvrt na jedno osrednje BD izdanje koje u svakom slučaju, bez obzira ne sve, nudi film koji će vas zabaviti, ali je upitno koliko je ovo izdanje potrebno imati u kućnoj kolekciji!
« povratak sensei