2002
Cats & Dogs

Recenzija: O MAČKAMA I PSIMA  / Cats & Dogs

Recenzija: O MAČKAMA I PSIMA  / Cats & Dogs O MAČKAMA I PSIMA
(Cats & Dogs)

James Bond pod krznom
Mačke i psi, ljudima najdraži par kućnih ljubimaca, od pamtivjeka vode tajni rat. Rat, kojeg ljudski rod naravno uopće nije ni svijestan, štoviše upravo prerasta u sofisticirani high-tech sukob za sveopću kontrolu nad našom planetom. Krhko primirje narušeno je kada perzijski mačak Mr. Tinkles (Sean Hyes) bolesno željan moći pokrene konačni obračun sveopćeg mačjeg roda protiv svojih zakletih neprijatelja pasa.
O MAČKAMA I PSIMA  / Cats & Dogs

Pasji pak agenti, koji od pamtivijeka štite ljudsku rasu, nađu se u velikoj nevolji iznenada prisiljeni da jednog od svojih najboljih ljudi na terenu zamijene mladim i neiskusnim psićem obitelji Brody po imenu Lou (Tobey Maguire). Da bi situacija bila još gora, Louov gospodar, profesor Brody (Jeff Goldblum) na tragu je cjepiva koje bi uveliko pomoglo ljudima alergičnim na pseću dlaku pa dijabolični Mr. Tinkles kao početnu točku sveopćeg rata odabire upravo njihov dom. Štene Lou iznenada se nađe pred najvećim izazovom u svojem životu, okružen tajnim agentima, plaćenicima i atentatorima, mora dati sve od sebe nebi li od mačje tiranije spasio svoj pseći rod, obitelj Brody I cjelokupno čovječanstvo.
"O mačkama i psima" nepretenciozna je i kvalitetna filmska zabava u kojoj će premda je namijenjena prvenstveno djeci podjednako uživati i stariji gledatelji... Špijunski film o mačkama i psima koji govore zasigurno nije materijal za filmski klasik no da je riječ o dobroj i sitnim propustima usprkos kvalitetnoj filmskoj zabavi nema ni sumnje.

Film počinje posve usporenim ritmom, u prvih tridesetak minuta gotovo da i nema gega koji bi publiku pošteno nasmijao, tvorci ovog filma očigledno su svu svoju pozornost usmjerili na njegove krznene junake posve zanemarujući onaj dio priče koji se odvija među ljudima. Priča dobija pravi zamah tek kad zađemo u skriveni svijet psećih tajnih agenata i upoznamo carstvo mačjih zlikovaca koje želi zavaladati svijetom. Tek onda inventivnost scenarističke ideje i redateljska maštovitost dolaze do punog izražaja, štoviše u scene poput primjerice one koja se odvija u stožeru pseće tajne službe uložena je nevjerojatna količina manijakalne kreativnosti koja se da usporediti onom viđenom u najboljim danima Tima Burtona pa nije ni čudo što su upravo ti dijelovi filma najzabavniji i urnebesno smiješni.

Specijalni efekti u filmu su besprijekorni, kako majstori struke kažu da su najbolji oni specijalni efekti koji se u filmu uopće ne primjećuju može se slobodno zaključiti kako su se animatori i lutkari maksimalno potrudili da što vjernije dočaraju životinje koje govore i ponašaju se kao ljudi, zahvaljujući čudima animatronike naime gledatelji su svo vrijeme filma uvjereni kako gledaju prave pse i mačke čak i kada to nije slučaj. Shodno tome razumljivo je što je prava zvijezda filma neodoljivi i zločesti Mr. Tinkles (glas Seana Hayesa), urnebesno zabavna i arogantna perzijska mačka opsjednuta megalomanskom idejom vladanja svijetom. Glasove ostalim životinjskim likovima posuđuju odreda cijenjena glumačka imena: Charlton Heston kao vođa pasa, Alec Baldwin (Butch), Tobey Maguire (Lou), Joe Pantoliano (Peek) i Susan Sarandon (Ivy).

Jedina ozbiljna zamjerka koja se može uputiti "Mačkama i Psima" tiče se nepotrebnog i već posve otrcanog podzapleta o ocu koji ne posvećuje dovoljno pažnje svom sinu no on ne mijenja previše ukupni dojam filma, riječ je o slatkom i zabavnom djelcu namijenjenom prvenstveno djeci koji bez previše zamaranja mogu pogledati i odrasli.