100 min
2009.
Coraline

Recenzija: KORALINA I TAJNA OGLEDALA / Coraline

Recenzija: KORALINA I TAJNA OGLEDALA / Coraline KORALINA I TAJNA OGLEDALA
(Coraline)

Zapostavljena od strane svojih zaposlenih roditelja, Coraline iz dosade počinje istraživati po staroj trošnoj kući u koju je obitelj nedavno doselila te naiđe na vrata koja ju prebacuju u alternativni svijet. Tamo naiđe na okoliš fizički identičan onome iz kojeg dolazi, ali i na radikalno drugačiji odnos prema njoj, počevši od svoje Druge majke pa nadalje. Ovdje joj roditelji posvećuju maksimalnu pažnju, inače tmurni susjedi su redom zabavni i nasmijani, a čitavo okružje je prepuno šarenila i života. No, da li je zaista tako?

KORALINA I TAJNA OGLEDALA / Coraline

Doslovno do jučer smatrao sam kolaboraciju redatelja Henryja Selicka i Tima Burtona na "The Nightmare Before Christmas" jednim od većih razočarenja u svojoj filmofilskoj karijeri. Situacija je sad ponešto drukčija - smatram ga naime remek djelom - i zanimljivo je paralelno s novootkrivenim respektom baciti oko i na Selickov najnoviji film. Riječ je o fantaziji nastaloj prema romanu autora Neila Gaimana (pisao je scenarij za Zemeckisov "Beowulf", a čiji je roman "Stardust" ekraniziran prije dvije godine, k tome i jako dobro) sa prilično zvjezdanim castingom, koji je naišao na tako dobar odjek da se jedan kritičar čak priupituje da li je možda rano da se filmu već sad prilijepi epitet klasika.

I pitanje je dotičnom kritičaru, moram priznati, sasvim na mjestu. "Coraline", film najbolje opisan pridjevom duhovnog nasljednika morbidno zabavnog Burtonova djeteta, u prvom je redu uradak vizualno besprijekoran do najsitnijeg detalja (kojih ima mnogo više nego što ih u vidno polje uđe pri samo jednom gledanju). U jednom trenutku tmuran i otužan, već u slijedećem šaren, veseo i optimističan, sve naravno u toku sa zbivanjima na ekranu, vizualni aspekt je bez ijedne zamjerke i definitivno forte čitavog filma.

Da ne ostane tek na blještavilu vizualnog, tu je i više no zadovoljavajuća premisa koja u sebi sadrži ono najvažnije - mnoštvo duha. Nesputanog poput naslovnog lika i zagušenog tek u možda nekoliko suvišnih minuta pred sam kraj (što bi uz nešto slabiju iskorištenost potencijala glumačke postave bila i jedina zamjerka), duh je ono što je sav taj sjaj usmjerio prema konačnom rezultatu, a što bi u ovom slučaju bio odličan film. Označiti "Coraline" kao "Noćnu moru" za ovo desetljeće možda i ne govori pretjerano o desetljeću samom, ali za samu "Coraline" teško da postoji veći kopliment.