Escape Artists/Mystery Clock Cinema
Summit Entertainment
121 min
2009.
Knowing

Re: PROROČANSTVA / Knowing
Jooj... Ježim se od filma... Male preinake u scenariju, bez očitih spucavanja na Kulu stražara i imali bi odličan film. Pače besprijekoran. Možda jednoga dana ugledamo DC iako je meni i u Dark City onaj kraj katastrofa.

!!!Spojlers!!!

Recimo da je sve ostalo obavijeno nekom tajnom, da ono nisu angelusi, da nema zadnjeg kadra i zečeka i da spejsšipovi ne izgledaju poput kristalnoh čaša moj pokojne bake. Ovako možemo samo biti zahvalni što nitko nije naglas spomenuo Parusiju i što gospon u halji nije proletio na kristalnom skuteru nadgledajući kako napreduje kuka i motika. Preporučam gledati iste večeri kada i 2012: Doomsday - redoslijed po volji.
Komentar: Stavko 04.11.2009.

Re: PROROČANSTVA / Knowing
Da sam barem dobio kakvo minijaturno proročanstvo da ne pogledam, ali nikao, ovaj film
Komentar: MrBlues 05.11.2009.

Recenzija: PROROČANSTVA / Knowing

Recenzija: PROROČANSTVA / Knowing PROROČANSTVA
(Knowing)

Prije pedeset godina djeca jednog razrednog odjeljena imala su za zadatak nacrtati svoju viziju budućnosti. Crteži su spremljeni u tzv. 'vremensku kapsulu', a nakon ceremonijalnog otvaranja kapsule rad jedne djevojčice dolazi u ruke oca jednog dječaka koji pohađa školu, koji u njenom radu nailazi na predviđanja katastrofa unazad pedeset godina koja se pokažu točnima, a završavaju skorim smakom svijeta.

PROROČANSTVA / Knowing

Devedesetih godina australski redatelj Alex Proyas snimio je dva izvrsna, u prvom redu iznimno atmosferična filma koji danas imaju kultni status ("The Crow", "Dark City"). U ovom desetljeću nije bio te sreće. "Garage Days" se čak našao na vrhu liste jednog kritičara najgorih filmova svih vremena, a adaptacija Asimovljevog "I, Robot" bila je čisto solidna akcijska razbibriga čija je ocjena išla gore ili dolje prvenstveno o stupnju tolerancije pojedinca spram Will Smitha. Ove godine Proyas je isporučio svoj novi film, apokaliptični "Knowing".

Izuzmemo li to da se Proyas ovim filmom drznuo dirati u ono što ne bi smio ponudivši nam jedno ako ne do kraja određeno onda barem pristrano viđenje stvari, riječ je o solidnu ostvarenju, najprije vizualno iznimno upečatljivom. No, dok je aspekt onoga 'kako' svojstven većini filmova koji se pozivaju na apokaliptične prognoze, pozadina, onaj 'zašto' bi ipak trebalo ostati nešto što je ostavljeno pojedincu da se s tim bakće, osim ako nije izvedeno na mentalnoj razini koja nam je dostupna (tu bi Cameronov "The Abyss" bio izvrstan primjer argumentacije na temu 'zašto bi čovjeka trebalo zbrisati s lica zemlje', iako nudi i kvalitetne protuargumente). Kako smatram uvredljivim nametanje bilo kakve teze i uzimanje iste zdravo za gotovo kada su u pitanju stvari koje se ne mogu tek tako objasniti, tako mi i Proyasov film zrači nadmenim bezobrazlukom jednog dogmom zaluđenog propovjednika i u konačnici ostaje bez epiteta dobrog filma.