Slažem se u potpunosti.
Osim za Twiligh.
Komentar: Dar 14.04.2010.

Recenzija: DAYBREAKERS / Daybreakers

Recenzija: DAYBREAKERS / Daybreakers DAYBREAKERS
(Daybreakers)

2019. je godina i većina svjetske populacije pretvorena je u vampire. Kako potreba za krvlju raste, a ljudi je sve manje, traži se zamjena za krv kojom bi vampiri zadovoljili svoje apetite, dok bi ljudi bili ostavljeni na miru. Kada vampirski znanstvenik Edward Dalton upozna šačicu ljudi koji su mu spremni vjerovati, ključ za probleme vampira je blizu, ali to ne odgovara baš svima.

DAYBREAKERS / Daybreakers

U za mene neočekivanoj pojavi nedovoljnog vremena, ali i rijetkog naleta egoizma, ono zanimljivo oko ovog projekta ću praktički prepisati sa najave filma - kad su već u pitanju vampiri, izvrsno je to što nije riječ o „traljavo realiziranoj ljubavnoj priči“, i to što su ovdje vampiri baš vampiri, a ne „emocionalno nezreli lovci na zečeve“ koji tek „svjetlucaju kad se nađu na sunčevoj svjetlosti“.

Kao i kod jednog nedavnog primjera, s ovim filmom nije problem ono što on jest, već ono što bi trebao i što je mogao biti, a nije. Idejom o nestanku neophodnog resursa i onoga što uslijedi kad se rasi uskrati njeno temeljno pogonsko gorivo - a sasvim je lako vampire zamijeniti ljudima, a njihovu nasušnu potrebu za krvi onom našom, za vodom i kruhom - moglo se ovdje ufino i kvalitetno kritizirati štošta prisutno danas u svijetu, a ujedno ostaviti mjesta za neobaveznu makljažu krvopija i pokoju ne pretjerano ugodnu posljedicu njihova izlaganja suncu.

Ono ovdje najbitnije je gotovo nonšalantno gurnuto sa strane, kao kakva popuna i bonus spomenutoj makljaži i potjeri, umjesto da je slučaj obrnut. A osim stvaralačkog nije se pretjerano proslavio ni onaj glumački potencijal, pa filmu najveći plus ostaje to što je donekle ipak zabavan i što nije toliki gubitak vremena poput nekih. Iako ovdje ima ideja koje su previše dobre da bi film bio označen kao tek još jedan u nizu glupavi blockbuster, guranje istih tih ideja u drugi plan je autorima uspjelo taman u tolikoj mjeri da film ne bude zreo za kakvu jaču preporuku.