Brate, više nego kul prva recenzija.

:čirz
Komentar: DarkMauL 27.07.2010.

Recenzija: BAD LIEUTENANT: PORT OF CALL - NEW ORLEANS / The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans

Recenzija: BAD LIEUTENANT: PORT OF CALL - NEW ORLEANS / The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans BAD LIEUTENANT: PORT OF CALL - NEW ORLEANS
(The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans)

Terrence McDonagh je narednik u službi New Orleansa. Nakon što je uragan Katrina pomeo grad, kroz pretres ormarića u poplavljenoj policijskoj postaji otkriva zaboravljenog zatvorenika do grla uhvaćenog u vodenoj nevolji. Terrence neočekivano skače dečku u spas što mu donosi mokre gaće i trajnu ozljedu leđa. Zbog hrabrosti je promaknut u poručnika, a šest mjeseci kasnije nepovratno navučen na Vicodin zbog bolova. S vremenom u miks ulaze marihuana i kokain, a kad mu dodijele slučaj pogubljene senegalske obitelji u narkomanskoj odmazdi, za njega počinje sasvim nova avantura.

BAD LIEUTENANT: PORT OF CALL - NEW ORLEANS / The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans

Dvije godine pauze od igranog filma i nakon što je pročitao Bill Finkelsteinov snažan scenarij Herzog, poznat po vizionarskim remek-djelima koji vjenčaju pejzaž i lucidnost, opet s lakoćom poentira. Hrabrost potkožena iskustvom je izvrsna kombinacija, a Herzogu ne manjka iste. Metodično njemačko oko koje oprezno izbjegava ukalupljenost i uživa slobodu stvaranja je živa lekcija svakom ziherašu u biznisu. Čovjek zrači magijom i nije čudo da ljudi uživaju raditi s njim.

Nicolas Cage je njegov veliki poklonik i kad su križali puteve, obojica su bezuvjetno rekli da bez drugog nema prvog. Tako je projekt započeo, a Werner se primio dorađivanja scenarija. Priča je zbog financija prebačena iz New Yorka u uraganom poharani New Orleans, smlavljen i uskuhan poput glavnog lika. Početak i kraj scenarija su posve modificirani, a puno scena je improvizirano.

Čitajući kratki sinopsis i Cageovu ulogu većini se teško oteti blagoj indiferentnosti spram njegove face u, uzdah, još jednoj umno poremećenoj, alkoholom/drogom/seksom induciranoj ulozi kojih ima pun rukav. Situacija je takva da nema glumca koji uvlači toliko energije u scenu, s tako malo kose što mu se povlači. Dovoljno je ostaviti pet sekundi spontanog snimanja i nove geste, ekspresije i dijalozi samo teku u lik. Uparen s redateljem većeg kalibra izvedba poprima neslućene razmjere, a potencije se potenciraju. To the break of dawn!

New Orleans je lišen Francuske četvrti, dimljivih jazz klubova i šarenila Mardi Grasa, no i dalje vibrira svojim specifičnim životom. Grad je snažna prisutnost u filmu i funkcionira gotovo kao sporedni lik. Zasluge idu u ruke Petera Zeitlingera, redateljevog dugogodišnjeg suradnika i Marka Ishama zaduženog za glazbu. Voodoo bubnjanje ritam sekcije i tuljenje puhača prožimaju i daju mističnu boju već ionako dojmljivom ambijentu.

Pozvani ste u svijet poručnika McDonagha. Logika koja oblikuje njegov svijet obiluje zrncima mudrosti koje bez straha moramo shvatiti. Nema nasilne poante i nema osude, a zaključak je protkan kroz cijeli film.

Pogledajte. Ako ništa drugo onda zbog Herzogovog dokumentarističkog poigravanja s kamerom koje će vas pojesti i ispljunuti negdje između snova i zbilje.

« povratak Dominik Vrdoljak