VijestiNajaveRecenzijeSound Of VisionKolumneSpecialForumImpressumSearchFAQ
infobox: POLICIJSKI, PRIDJEV (Poliţist, Adjectiv)

Ukupan dojam: 3.5 / 5Ukupan dojam: 3.5 / 5Ukupan dojam: 3.5 / 5Ukupan dojam: 3.5 / 5Ukupan dojam: 3.5 / 5
HRVATSKI NASLOV:
POLICIJSKI, PRIDJEV
NASLOV ORIGINALA:
Poliţist, Adjectiv
REŽIJA:
Corneliu Porumboiu
SCENARIJ:
Corneliu Porumboiu
GLAVNE ULOGE:
Dragos Bucur, Vlad Ivanov, Irina Saulescu, Ion Stoica, Cosmin Selesi, George Remes
ŽANR:
Drama / Kriminalistički
PRODUKCIJA:
42 Km Film, Periscop Film
DISTRIBUCIJA:
Discovery Film i Video
TRAJANJE:
115 min
GODINA:
2009.
WEB:
Poliţist, Adjectiv
IZDANJE:
dvd
KOMENTARI:

Još nema komentara na ovu recenziju

Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare
« povratak
Recenzija: POLICIJSKI, PRIDJEV / Poliţist, Adjectiv

Recenzija: POLICIJSKI, PRIDJEV / Poliţist, Adjectiv POLICIJSKI, PRIDJEV
(Poliţist, Adjectiv)

Cristi je bukureštanski policajac koji je na zadatku promatranja tročlane grupice srednjoškolaca koje pokušava dovesti u vezu sa raspačavanjem hašiša. No, uspijeva mu samo ih uhvatiti u konzumaciji, te ne želi radi tako benignog prekršaja imati na savjesti jedan upropašten mladi život, s čime se ne slaže njegov nadređeni.

POLICIJSKI, PRIDJEV / Poliţist, Adjectiv

Novovalna rumunjska kinematografija jedna je od europskih koja je posljednjih nekoliko godina itekako na cijeni. "Moartea domnului Lăzărescu" redatelja Cristia Puiua osvojio je čak 47 nagrada na svjetskim festivalima, "4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile" Cristiana Mungiua osvojio je cannesku Zlatnu palmu, a prethodnik Corneliua Porumboiua, "A fost sau n-a fost?", dobio je cannesku Zlatnu kameru za najbolji debitantski uradak, dok su općenito rumunjski autori redovito zastupljeni na Croisetti.

Drugi dugometražni film koji potpisuje spomenuti Porumbiou je "Poliţist, Adjectiv", krimi-drama s kojom se i doljepotpisani uključio u praćenje rumunjskih predstavnika u sedmoj umjetnosti, i pritom ostao prilično zadovoljan. Film je to u kojem se praktički ništa ne događa, u kojem obiluju dugi kadrovi i u kojem ima jako malo dijaloga, gdje je kamera ta koja priča priču sve do finala čiji se krešendo sastoji od čitanja definicija iz rječnika (nešto za što bi čovjek pomislio da u filmu može proći samo Christopheru Walkenu), ali koji usprkos svojoj statičnosti ostavlja prilično pozitivan dojam.

Možda je razlog tome što je ta sirova realističnost puno bliža životu nego ono čime nas se doji sa prekooceanske strane, gdje dominiraju raskošne pucnjave i do u detalja koreografirane potjere, ili pak petominutne analize DNA i patetično loši one-lineri. Primjerice, izuzev jedne jedine iznimke, ama baš nitko u čitavom filmu ne podigne glasa, a kamoli da pokuša napraviti kakav ozbiljniji atak na bubnjiće. A osim neobično dojmljivog finala ističu se i dvije dijaloške bravure, koje su takve jer opet imaju životno uporište, a ne količinu budžeta određenu za računalnu obradu pojedinog kadra kao polaznu točku. Odličan nije, ali prava vrijednost mu ionako leži u uspjelom otvaranju vrata nečemu dosad nepoznatom.

« povratak Luka Vukasović
Ukupan dojam: 3.5 / 5Ukupan dojam: 3.5 / 5Ukupan dojam: 3.5 / 5Ukupan dojam: 3.5 / 5Ukupan dojam: 3.5 / 5
© 2003 popcorn.hr