107 min
2010.
Predators

Recenzija: PREDATORI / Predators

Recenzija: PREDATORI / Predators PREDATORI
(Predators)

Grupa ljudi se odjednom nađe u prašumi, a da ni sami ne znaju kako su se tu pojavili. Ali to nisu obični ljudi, svi su iz nekih specijalnih postrojbi ili spadaju u neke vrste plaćenika. Nakon što skuže da je zadnje čega se sjećaju prije slobodnog pada su lokacije gdje su bili, te da je gotovo svaki od njih bio na drugom kraju svijeta, otvara se velik broj pitanja. Stvar odmah u svoje ruke preuzima Royce koji se postavlja kao vođa. Vodi grupu od 8 najopasnijih ljudi na Zemlji, raznih profila, koji kreću u borbu protiv predatora za preživljavanjem na njihovj planeti.

PREDATORI / Predators

Dva desetljeća nakon drugog djela "Predatora" kultni serijal dobiva nastavak imena "Predators". Iako je glavnina scenarija bila zamišljena 1994. godine, 20th Century Fox ju je odbacio jer je zahtjevala prevelik budžet. Nakon 15 godina studio se ipak odlučio da ide po tom scenariju kojeg su na kraju malo modificirali. Zahvaljujući Robertu Rodriguezuu koji je inzistirao da ovo bude isključivo vezano za serijal Predatora (mada se on više orjentirao za prvi dio), film nema nikakve veze sa događajima iz "Alien vs. Predator" filmova.

"Predators" ima uzbudljiv i napet početak, al tu se i provlači određena količina zabave kojoj pridonose likovi sa svojim dijalogom kroz čitav film. Glumačka postava je dobro odabrana i svi su jako dobro odradili posao, posebno sam uživao u ulozi Adriena Brodyja sa njegovom izvanrednom glumom. Moram spomenuti i Laurencea Fishburnea koji je u svom limitiranom vremenu pokazao dobro izdanje. CGI-a ima minimalno i sve te scene izgledaju očekivano dobro. Jedan detalj iz filma, ograničenje municije je na neki način ispalo interesantno. Što se tiče predatora oni su i dalje opaki lovci sa cool gadgetima koji smireno, smišljeno i vješto love plijen, ali tu su i dvije nove zanimljivosti. Prva je da se služe životinjama, koje su nešto kao „psi“ (samo 1000x gore) i da pomoću njih testiraju i tjeraju lovinu. Druga je, da u njihovoj vrsti postoje klanovi, koji međusobno ratuju i mrze se kao „psi i mačke“. Možda je u ovom nastavku mrvicu izgubljena čar koja je predstavljala vrijednost trofeja za predatora i njegovo dokazivanje po njihovom kodeksu.

Atmosfera u filmu je na visokom nivou i samim tim je približno ostvarena kao u originalu. Kako se film bliži kraju, bude nekih neočekivanih obrata, koji su se fino uklopili. Akcije neće nikome nedostajati, čak je ima malo i na pretek. Moram se dotaknuti i sličnosti između "Predatora" i "Predatorsa". Najveća i koja je svima odmah u traileru mogla upasti u oči je lokacija, da se borba odvija u prašumi (mada se radi o drugom planetu). Naime, u filmu ima dosta sličnih scena i stvari kao u originalu, te se možda nekom to i neće dopasti (čak će netko pomisliti da je remake). U nekim scenama su jedine razlike drugi glumci i druga planeta. Meni to nije prestavljalo nikakav problem, naprotiv taj potez mi se čini OK, i drago mi je da su to napravili, s obzirom da je od prvog predatora prošlo 20+ godina. Glazba u filmu je lijepo izvedena i također zna biti jako slična glazbi Alana Silvestrija iz originalnog "Predatora". Mada teško da ijedan Predator ikad bude tako dobar kao originalni sa Schwarzeneggerom (koji je jednostavno bio rođen za Terminatora i Predatora), ovaj me oduševio i za mrvicu mi je bolji od dvojke. Ispunio je gotovo sva moja očekivanja i nakon toliko čekanja (kao mali fan) usuđujem mu se dati malo veću ocjenu.

I jedna zanimljivost za kraj, film je snimljen za samo 53 dana, što je dosta kratko za ovakav film

« povratak Danijel Ćorić