2001
Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain

Recenzija: AMELIE / Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain

Recenzija: AMELIE / Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain AMELIE
(Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain)

Ljubavna razglednica iz Pariza
Amélie (Tautou) je sramežljiva mlada djevojka koja radi kao konobarica u jednom malom pariškom caffeu. Njen se život iznenada mijenja iz korijena kad ispod podnih dasaka vlastitog stana pronađe dječju kutijicu sa blagom. Oduševljena srećom koju je uzrokovala kad je vratila kutijicu njenom vlasniku Ameile postaje tajanstveni dobročinitelj usrećujući ljude u svojoj neposrednoj blizini ili ih pak kažnjavajući ukoliko su to zaslužili.
AMELIE / Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain

Jedno vrijeme ona zaneseno uživa u svojoj ulozi tajanstvene dobre vile, anonimne ispunjivačice želja, svetice i zaštitnice skrivene pod velom misterije no zahvaljujući svom romantičnom zanimanju za tajanstvenog mladića Nina (Kassovitz) ubrzo se suočava sa pitanjem može li na isti način (i hoće li uopće) i u svoj život uspjeti unijeti istu takvu dozu sreće i zadovoljstva.

"Amelie" je definitivno još jedan dragulj u kruni francuske kinematografije, jedine koja se u Europi, kako trenutno stvari stoje,može suprostaviti američkom filmskom imperijalizmu, no ono što je još važnije "Amelie" je originalno, inteligentno i izvanredno zabavno filmsko putovanje u svijet ljubavi i snova u kojem će većina gledatelja neizmjerno uživati.
Zabavan i drag film! Počevši od uvodnog kadra do samog kraja filma "Amelie" naprosto pršti zaraznom energijom baš kako i spada kad je u pitanju romantična komedija. No "Amelie" je i nešto više od toga, to je ljubavna razglednica iz Grada svijetla, Pariza o kakvom svi mi maštamo, velegrada koji ispunjava snove i u kojem su bajke poput one o Amelie Poulain svakodnevna stvar.

Režiser i scenarist Jean-Pierre Jeunet snimio je film o djevojci iz svojih (naših) snova, djevojci koju bi svatko od nas poželio ako već ne za curu, onda barem kao najbolju prijateljicu ili sestru i kojoj cijelo vrijeme od srca želimo da dogura film do sretnog završetka upravo zbog toga što je toliko nevjerojatno dobra i samozatajna u usrećivanju drugih ljudi da zenemaruje svoje osobne potrebe i želje, čemu naravni uvelike doprinosi i briljantna i naprosto neodoljiva Audrey Tautou u naslovnoj ulozi.

Da je "Amelie" kojim slučajem snimljena u Hollywoodu sva je prilika da bi to bio još jedna budalasta romansa a la Meg Ryan no ovaj film na sreću odiše europskim štihom a i redatelj Jeunet bio je očigledno posebno raspoložen pretočivši sav potencijal priče i svu svoju stvaralačku energiju u nezaboravan filmski doživljaj čije se virtuozne i koloristički naglašene scene odvijaju pred našim očima poput blistavog i ekscentričnog sna. Standardnu ljubavnu priču ispričanu na ovako nekonvencionalan način većina će gledatelja naći jednostavno neodoljivom, uronivši Amelie Poulain u čaroban i nevjerojatan svijet vlastite mašte redatelj je uspješno izbjegao sve zamke konvencionalnosti i pretjerane sentimentalnosti a zahvaljujući majstorskom snimateljskom radu Bruna Delbonnela film obiluje mnoštvom detalja koji predstavljaju pravu vizuelnu gozbu za kino fanove.

"Amelie" je dakle definitivno još jedan dragulj u kruni francuske kinematografije, jedine koja se u Europi, kako trenutno stvari stoje,može suprostaviti američkom filmskom imperijalizmu, no ono što je još važnije "Amelie" je originalno, inteligentno i izvanredno zabavno filmsko putovanje u svijet ljubavi i snova u kojem će većina gledatelja neizmjerno uživati.