IMF/Intermedia
103 min
2001

Recenzija: VJENČANJE IZ VEDRA NEBA  / The Wedding Planner

Recenzija: VJENČANJE IZ VEDRA NEBA  / The Wedding Planner VJENČANJE IZ VEDRA NEBA
(The Wedding Planner)

Mary Fiore (Lopez) svadbeni je planer, osoba zadužena za organizaciju i provedbu raskošnih vjenčanja. Njena agencija dobiva veliku priliku: organiziranje svadbe jedne od najbogatijih mladenko San Francisca (Wilson). Fiore je poslovna žena koja sama nema vremena ni volje za trajniju vezu, sve dok ne upozna šarmantnog pedijatra koji joj pomogne prilikom ulične nezgode. Zapanjeno će otkriti kako je pedijatar zapravo mladoženja na svadbi koju je dužna organizirati. Što je još gore, prezaposlena mlada napušta ih tjedan dana prije svadbe i odlazi u Europu poslom. Planerki preostaje da uz pomoć nesuđenog ljubavnika isplanira njegovo vjenčanje.
VJENČANJE IZ VEDRA NEBA  / The Wedding Planner

"The Wedding Planner" je romantična komedija, a romantične se komedije kako znamo bave vjenčanjima. Vjenčanja se u njima planiraju, sabotiraju, izbjegavaju i maštaju, vjenčanjem takvi filmovi završavaju, a tako završava i "Wedding Planner". Ono što je u filmu Adam Shankmana zanimljivo jest to da su junakinji vjenčanja - posao.
Mary Fiore, junakinja "Vjenčanja iz vedra neba", svadbeni je planer. Ljudi ovog bizarnog i posve američkog zanimanja bave se režijom, scenografijom i produkcijom - tuđih svadbi. Posao im seže od izbora cvijeća i vjenčanica, preko najma prostora, cateringa, pa sve do sufliranja prigodnog govora kumu preko radio predajnika, ili uklanjanja alkoholiziranih i neugodnih gostiju. Za weedding planners vjenčanja nisu ništa romantično: ona su racionalan i naporan rad obučenih i iskusnih profesionalaca. Što se događa kad se wedding planner, osoba kojoj su mladenci predali vjenčanje u ruke, zatreska u mladoženju? Što može ispasti iz situacije u kojoj wedding planner ima razloga motiva sabotirati vjenčanje? Odgovor na to pitanje bio bi odlična pretpostavka za high concept komediju. Nažalost, "The Wedding Planner" nije ta komedija.

Uvjerljivo najzabavniji dio Shankmanovog filma sam je početak. Ironizirajući image Jennifer Lopez kao "žene od akcije", Lopez in medias res počinje krizom i konfuzijom tijekom jednog vjenčanja. Junakinja s predajnikom uz uho razrješava situaciju i predstavlja se kao specijalac romantike, komandos konfeta i umjetnih ruža. Taj izvrsni ironijski početak nagoviještao je i film takvog tona: film u kojem svadbeni Schwarzenegger romantičnu moć okreće protiv gospodara. Scenaristi Ellis i Falk nisu, međutim, napisali takav film.

Možemo samo zamisliti kakav bi urnebes bila komedija u kojoj tvrdoglava Jennifer Lopez podmeće klipove gdje stigne svojim klijentima. Uostalom, na sličnoj je pretpostavci izrasla jedna od najboljih romantičnih komedija posljednjih godina, "My Best Friend's Wedding" P.J. Hogana s Julijom Roberts. Nažalost, Shankmani njegovi suradnici držali da je profesionalni integritet junakinje svetinja. Samim tim odabrali su sižejni pravac u kojem je wedding planning samo dekoracija, motivacijsko sredstvo da se romantični protivnici stalno susreću. Film je skrenuo u neusporedivo konvencionalnije vode, svodeći se na nisku klišeiziranih dihotomija, "romansa-protiv- racionalne veze", "ugovoreni-brak-protiv- strasti", "karijera-protiv-ljubavnog života".

"Vjenčanje iz vedra neba" kompetentan je komad obrtničkog štanceraja: malo dirljiv i malo smiješan, scenaristički korektno ispeglan, garniran glamuroznom pojavnošću Jennifer Lopez i Mc Conaugheya. Redatelj Shankman (inače slavni filmski koreograf) stilski je i dizajnerski koketirao s četrdesetima i pedesetima, epohom Freda Astairea i Ginger Rogers. Premda su svi ljudi upleteni u film posao obavili primjerno, nisu film oslobodili njegove temeljne boljke - bezličnosti. "The Wedding Planner" film je poput tisuću drugih, a Shanckman i društvo izbjegli su svaku crtu subverzije i anarhije koja bi ga učinili zapamtivim i drukčijim. "Vjenčanje iz vedra neba" film je koji će voljeti okorjeli ljubitelji ovog žanra, ostalima će vjerojatno biti umjereno dosadan.