Za prikaz dramatičnog života ratnika i gladiatora Maximusa, potrebna je i dramatična glazba, koja iako možda na prvo slušanje zvuči klasično kao i u svakom drugom filmu ovog žanra, Hans Zimmer i Lisa Gerrard su to nadgradili dodavajući elegične aspekte koji na tren zvuče na tragu new agea.
Soundtrack počinje tiho sa djelom „Progeny“ nagovještavajući nešto napeto i nepoznato, i zvuči veoma dobro kao sam uvod u glazbu koja je cijelo vrijeme napeta i dramatična. Slušajući „Progeny“ dolazim do zaključka da je ona većim djelom skladba i zamisao Lise Gerrard koja je također sa Zimmerom radila na ovom soundtracku. Hans Zimmer je tu kad se rade djela sa puno napetih djelova, puno bubnjeva i puhačkih instrumenata, ali kad se rade stvari u kojima dolazi do izražaja patnja, smrt i kraj bitke, Lisa Gerrard odlično radi svoj posao s laganom glazbom i opuštajućim zvukom koji zvuči gotovo duhovno.
Drama i neizvjesnost počinju tek djelom „The Battle“ u kojem se najviše ističe orkestralni nastup kojim upravlja Hans Zimmer. Djelo je brzo i tjera svakog slušatelja da u svojoj glavi pokuša zamisliti jednu tako veliku i napetu bitku baš kao što su bile bitke u vrijeme velikih vladara. Nemoguće je slušati ovo djelo i ne zamisliti Russela Crowea kako galopira na svom konju boreći se protiv neprijatelja. Kraj je opet u rukama Lise Gerrard, tih i spokojan, pokušavajući dočarati patnju, krv i smrt poslije bitke.
„The Emperor is dead“ – Car je mrtav, tihi zvukovi prirode koji nam dočaravaju koliko su ljudi ranjivi, govori nam da nas sve čeka isto...smrt. Kao nastavak na to djelo je „Might of Rome“ koje je baš suprotnost ovog prethodnog. Slušajući zamišljamo nešto veličanstveno i veliko, nešto vječno poput Rima. Glazba je naizmjenična, ritam je prvotno spor da bi u jednom trenutku postao živahan i veseo završavajući zvukovima trube kao otkrivenje nečeg velikog.
Soundtrack završava djelima „Honor Him“ i „Now We Are Free“. „Honor Him“ zvuči tiho, spokojno i tužno, upravo onako kako i treba kad nekome odajemo počast. „Now We Are Free“ nagovještava kraj nečeg velikog, gdje najviše do izražaja dolazi taj moment new agea ukrašenog ženskim vokalima u pozadini.
Cijeli soundtrack je odlično odrađen, i glazba dočarava koliko je Gladijator veliko filmsko djelo. Ako niste gledali film, po imenima djela i po napetosti koju pobuđuju, olako možete vizualizirati djelo Ridleya Scotta. Hans Zimmer i Lisa Gerrard su veoma dobro uklopili svoje ukuse i stvorili nešto što je dostojno filma kao što je Gladiator. |