VijestiNajaveRecenzijeSound Of VisionKolumneSpecialForumImpressumSearchFAQ
infobox: ŠTO NAS OČEKUJE U KINIMA IDUĆIH MJESEC DANA

EXTRA SLIKE:
FANFAN LA TULIPE
KOLIBA STRAHA
KUĆA PIJESKA I MAGLE
KOCKAR
DJEVOJKE S DUPLERICE
ALI
ZAČARANA KUĆA
DUGA MRAČNA NOĆ
TEKSAŠKI MASAKR MOTORNOM PILOM
IN THE CUT
LJUBAV NEMA PRAVILA
TAJNICA
 ROCK 'N' ROLL ŠKOLA
DIVLJA PROSTRANSTVA
SANJARI
PETAR PAN
KONJANIK
LJILJA ZAUVIJEK
TRAGOVI NA DUŠI
GOTIKA
POPUST NA KOLIČINU
PASIJA
KAJMAK I MARMELADA
SYLVIA
KOMENTARI:

Još nema komentara na ovaj tekst

Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare
« povratak
Special: ŠTO NAS OČEKUJE U KINIMA IDUĆIH MJESEC DANA

Special: ŠTO NAS OČEKUJE U KINIMA IDUĆIH MJESEC DANA ŠTO NAS OČEKUJE U KINIMA IDUĆIH MJESEC DANA
(03.03.2004.)

KOMPLETNA LISTA PREMIJERA
Nakon što smo vam ponudili američke / svjetske premijere, red je da se okrenemo i matici zemlji te naznačimo što će se vrtiti po (ovim preostalim) dvoranama Lijepe naše tijekom ožujka i samim početkom travnja. A 1. aprila (travnja) pravo iznenađenje: Isus Krist glavom, bradom i brokvama...
IN THE CUT1

21 GRAM
ZAUVIJEK ZAJEDNO

04. OŽUJKA "21 GRAM / 21 GRAMS"
Režija: Alejandro González Inárritu
Uloge: Sean Penn, Naomi Watts, Benicio Del Toro, Charlotte Gainsbourg, Melissa Leo, Danny Huston

Koliko teži život?
Kažu da svatko u trenutku smrti izgubi točno 21 gram.
Baš svatko...
Težina novčića...
Težina kocke šećera...
Težina jednog kolibrića...

Profesor paul Rivers je ozbiljno bolestan i očekuje transplantaciju srca, dok se njegova supruga Mary nada da će zatrudniti umjetnom oplodnjom i dobiti njegovo dijete… Christina Peck sazrijeva nakon lakomislene prošlosti i postaje voljena sestra Claudiji, dobra supruga Michaelu te nježna majka dvjema djevojčicama… Mnogo niže na društveno-ekonomskoj ljestvici, bivši osuđenik jack Jordan i njegova žena bore se zbrinuti vlastitu decu, dok istovremeno Jack nakon burne prošlosti potvrđuje svoju posvećenost vjeri. Tragičan događaj, koji odnosi nekoliko života, sudbinski će povezati ove parove… Redatelj Inárritu: "Novi film je meditacija koja istražuje neke od stvari naših složenih života: gubitak, ovisnost, ljubav, krivicu, slučajnost, osvetu, obavezu, nadu, vjeru i iskupljenje…"

04. OŽUJKA "ZAUVIJEK ZAJEDNO / STUCK ON YOU"
Režija: Peter & Bobby Farrelly
Uloge: Matt Damon, Greg Kinnear, Cher, Seymour Cassell, Eva Mendes, Wen Yann Shih

Komedija braće Farrelly s Mattom Damonom i Gregom Kinnearom u ulozi blizanaca Boba i Walta Tenora koji se doslovno ne odvajaju jedan od drugoga. Ta jedinstvena veza dovodi ih do velikih komplikacija kada Walt odluči slijediti svoje snove i postati glumcem te nagovori svog brata da ide s njim. Bob i Walt Tenor legende su maloga grada koji se ističu u sportu i koji su ponosni vlasnici fast-food restorana gdje sa svoje četiri ruke rade brzinom svjetlosti. Kada se Waltu probudi želja za glumom, on nagovara Boba da ispoštuje njihov dogovor iz djetinjstva te obojica kreću na zapad put Hollywooda. Bob i Walt se brzo sprijateljuju sa svojom prekrasnom susjedom koja pomaže Waltu da uhvati agenta čija je najbolja ideja za Walta porno film. Stvari se konačno počnu naklanjati Waltu kada sretnu legendarnu divu Cher. Planirajući sabotažu njene televizijske serije u kojoj ona ne želi imati udjela, Cher uzima Walta za jednu od zvijezda serije. Umjesto da uništi show, Walt mu podiže gledanje, te braća postaju instant zvijezde. Ali njihova prava avantura počinje kada Bob pronalađe ljubav preko interneta te braća moraju donjeti odluku koja će zauvijek promjeniti njihove živote. Štogod da im se dogodi jedna stvar je sigurna: ništa nikada neće stati između njih… Peter Farrelly: "Kada razvijemo film započinjemo proces stvaranja likova koji su toliko simpatični da na njima možemo graditi naš hunor. U našim filmovima pokušavamo likovima dati toplinu i trenutke introspekcije jer ih to čini realističnijima. Komedija s devedeset minuta smijeha, a bez emocija postaje jednodimenzionalna."

04. OŽUJKA "FANFAN LA TULIPE"
Režija: Gerard Krawczyk
Uloge: Vincent Perez, Penelope Cruz, Didier Bourdon, Helene de Fougerolles, Michel Muller
Film je otvorio 56. Canneski festival… U ovom remakeu klasičnog francuskog filma iz 1952. godine, Fanfan la Tulipe je avanturist i ljubimac žena kojeg zavodljiva kćerka regrutirajućeg narednika, Adeline La Franchise, uz pomoć prijevare nagovori da se prijavi u vojsku kralja Luja XV. Ona mu, naime, obeća da ga, ukoliko to učini, čeka brak s jednom od kraljevih kćeri. Kako bi pobjegao od jedne od svojih ljubavnica, Fanfan stupa u vojsku, gdje ga očekuju nevjerojatne pustolovine koje će njegovu sudbinu zauvijek vezati uz sudbinu Francuske… Redatelj Gerard Krawcyzk: "Upravo sam bio završavao "Wasabi" kad me nazvao Luc (Besson) i predložio mi da režiram njegov novi projekt. Scenarij tada još nije bio ni završen. Upitao sam ga ima li koga na umu za ulogu Fanfana, a kad je odgovorio da razmišlja o Vincentu Perezu, odmah sam pristao… Fanfan je predrevolucionarna figura koju krasi potpuna sloboda duha i neovisnost. Rat smatra apsurdnim i odbija se ponašati u skladu s konvencionalnim normama i biti sudionik u nasilju epohe u kojoj živi. I premda se radnja odvija krajem 18. stoljeća, tematika filma je ipak nevjerojatno aktualna…".

04. OŽUJKA "KOLIBA STRAHA / CABIN FEVER"
Režija: Eli Roth
Uloge: Rider Strong, Jordan Ladd, James DeBello, Cerina Vincent, Joey Kern

Prijatelji s koledža, Jeff, Karen, Paul, Mercy i Bert iznajmili su kolibu u planinama planirajući ludi tjedan pun seksa, alkohola i droge. Ali ono što je trebalo biti šest dana dekadencije prije ulaska u ozbiljan radni svijet pretvorilo se u noćnu moru nakon što je jedan od njih obolio... Temeljena na zastrašujućim pričama o stvarnom virusu koji izjeda meso, "Koliba straha" kombinira elemente klasičnih horora iz sedamdesetih i osamdesetih s medicinskim terorom sadašnjice. Preko 1.500 žrtava godišnje samo u SAD-u biva zaraženo virusom koji u tijelo pušta toksine koji su u stanju proždrijeti čovjeka u nekoliko sati. "Koliba straha" je redateljski debi Elija Rotha, učenika kultnog filmaša Davida Lyncha. Roth je supotpisao scenarij s Randyjem Pearlsteinom prema vlastitoj priči: "Cijela poanta horor filma je da se ljudi osjete sigurnima, a onda ih prevarite dajući im kriva očekivanja. Prvih pola sata film je samo zabavno i gledatelji spuste svoj gard. Ljudi ovdje misle da su sve shvatili već nakon pet minuta a to mi daje mogućnost da se igram s njima. Uđete u gledateljevu glavu i vodite ih određenim putem, a preokrete uvodite da bi ih još jače uveli u priču.  Ako imate preokrete samo radi preokreta, izgubili ste gledatelja…"

11. OŽUJKA "SYLVIA / SYLVIA"
Režija: Christine Jeffs
Uloge: Gwyneth Paltrow, Daniel Craig, Jared Harris, Blythe Danner, Michael Gambon, Amira Casar, Andrew Havill
Potresna priča o životu poznate američke spisateljice Sylvie Plath i njenoj ljubavnoj romansi sa piscem Tedom Hughesom… Sylivia je bila jedna od najpoznatijih i najpopularnijih pjesnikinja 20. stoljeća, a njena ju je destrukcija i ljubomora dovela do samoubojstva 1963. godine. Pulitzerovu nagradu dobila je posthumno… "Izvrsno napisan, režiran i odglumljen film…" (New York Obser-ver); "Najbolja uloga Gwyneth Paltrow još od 'Zaljubljenog Shakespera'…" (Entertainment Weekly); "Oscarovski potencijal izvedbe Gwyneth Paltrow…" (Internet Reviews)

11. OŽUJKA: KOCKAR / THE GOOD THIEF
Režija: Neil Jordan
Uloge: Nick Nolte, Tcheky Karyo, Emir Kusturica, Nutsa Kukhianidze
Slojevita i intrigantna priča inspirirana klasikom Jean Pierre Melvillea "Bob Le Flambeur"... Dvije pljačke, falsificirani Picasso, dvostruka ovisnost, dobar lopov i umorni policajac pridonose mješavini očekivanja i stvarnosti... Redatelj Neil Jordan "Kockara" opisuje kao "film o kocki, kartama, ruletu, casinima, očaranosti pobjedom i nepredvidljivosti sreće. Romantika, snovi o nedostižnome, optimizam karakterističan za kockare - sve su to predivne metafore za život velikog broja ljudi. Ne radi se samo o novcu kojeg Bob može dobiti, već o vrijednim umjetničkim djelima koja mogu završiti na njegovu zidu. Kockar je kombinator, matematičar koji se bavi zakonima vjerojatnosti i bez obzira ima li sreće, tu su i zakoni estetike, povijest slikarstva. Na taj način Picasso postaje simbolom gracioznosti koju se sami likovi ne usuđuju dostići. Oni su imitatori i, bez obzira koliko je njihovo imitiranje savršeno, rezultat je i dalje - imitacija." 

11. OŽUJKA: DUGA MRAČNA NOĆ
Režija: Antun Vrdoljak
Uloge: Boris Dvornik, Ivo Gregurević, Mustafa Nadarević, Goran Višnjić, Dora Lipovčan, Inge Apelt, Katarina Bistrović-Darvaš, Tarik Filipović, Goran Grgić, Goran Navojec

Priča se zasniva na stvarnim događajima iz Drugoga svjetskog rata na području općine Bilje... Dugo reklamirani i najavljivani projekt Antuna Vrdoljaka “Duga, mračna noć” ipak nije stigao u Arenu, ali tzato mu se šansa pruža ove godine (i to nakon kino premiejra???). Riječ je o ambicioznom projektu koji problematizira odnos dvoje najboljih prijatelja (Hrvata i Židova) u razdoblju prije Drugog svetskog rata, za vrijeme NDH te poslije 1945. godine. Slojevit i promišljen film kontroverzne ličnosti hrvatskog kulturnog i političkog života u Tuđmanovo vrijeme ima očekivan razvoj: jedan od prijatelja završava kao ministar u ustaškoj vladi, a drugi u konc-logoru iste države... Obiteljska saga o sudbini triju zagrebačkih i slavonskih obitelji smještena u doba Drugog svjetskog rata, te prije i poslije njega, Vrdoljakovo je scenarističko djelo, koje je nekoliko puta do 1990. uzaludno pokušavao realizirati tražeći sredstva iz proračuna. Kritičari mu zamjeraju da mu je to uspjelo baš 1999. dok je još bio vladin povjerenik za film...

11. OŽUJKA "KUĆA PIJESKA I MAGLE / HOUSE OF SAND AND FOG"
Režija: Vadim Perelman
Uloge: Ben Kingsley, Jennifer Connelly, Shohreh Aghdashloo, Ron Elard

Nakon što je ostavi  muž a otac umre, Kathy pada u depresiju. Od oca  nasljeđuje obiteljsku kuću, no slijedom okolnosti, ne uspijeva na vrijeme platiti imovinsku taksu. Kuća joj biva oduzeta i na aukciji prodana iranskom imigrantu Behraniju. Behrani je dugo tražio svoj izgubljeni iranski dom i čini se da ga pronalazi baš u Kathinoj kući. Ipak, Kathy se neće predati baš tako lako te će svog ljubavnika, policajca Lestera, zadužiti da milom ili silom, vrati izgubljeno imanje... Nominacije za Oscar: Najbolji glumac - Ben Kingsley, Najbolja sporedna glumica - Shohreh Aghdashloo, Najbolja filmska glazba... Bill Gallo, DALLAS OBSERVER: "Važno i potresno filmsko putovanje"; Lou Lumenic, NEW YORK POST  "Kingsleyeva najbolja uloga još od Gandhija"; Jami Bernard, NEW YORK DAILY NEWS: "Tužna i  bogata priča, puna nesorazuma, loših procjena i neobičnih susreta"; LA TIMES: "Elegantna studija američke imigrantske scene, individualizma, materijalizma i  kapitalizma, sofoklovski jaka i tragična"...

11. OŽUJKA "DJEVOJKE S DUPLERICE / CALENDAR GIRLS"
Režija: Nigel Cole
Uloge: Helen Mirren, Julie Walters, Penelope Wilton, Celia Imrie, Annette Crosbie, Linda Bassett

Chris i Annie najbolje su prijateljice - različite ali bliske. Njihov miran život u malom selu u Yorkshire Dalesu poljuljan je kada Annien muž umre od leukemije. Aktivan članica mjesnog Ženskog instituta, Chris dobiva podršku članova u skupljanju fonda za mjesnu bolnicu. Njena naizgled tradicionalna ideja je da se napravi kalendar na kojem bi za svaki mjesec bila slikana druga žena. Svaka od njih imala bi klasični ženski zadatak kao što je kuhanje marmelade, sadnja cvijeća ili kukičanje. Zvuči dosta tradicionalno, ali njena ideja ima i radikalni zaplet - žene su gole. U rekordnom vremenu one su glavna vijest u svijetu, kreću na turneju u Hollywood gdje su gošće na televiziji te su slikane za razne časopise. U svemu tom glamuru i slavi, prijateljstvo između Annie i Chris stavljeno je na test… Film je inspiriran pričom iz stvarnog života Rylstonea i Okružnog ženskog instituta, organizacije koja "traži sreću u uspjehu". U travnju 1999. godine, kada je grupa izdala svoj kalendar za 2000. godinu, znala je da će podići malo prašine, ali nije očekivala puno dramatiziranja. Kalendar je izdan u svrhu skupljanja novca za mjesnu bolnicu koja je brinula za supruga Angele Baker koji je nedavno prije toga umro od leukemije. Angela, njena prijateljica Tricia Stewart i ostali članovi Ženskog instituta htjeli su dati nešto mjestu i ljudima koji su liječili Johna na kraju njegova života. Da bi povećala prodaju, Tricia je predložila originalniju temu za kalendar. Pokazivao bi žene u raznim aktivnostima Ženskog instituta kao što je pripremanje jabukovače, pečenje kolača i aranžiranje cvijeća, a novi je element bio taj da žene to rade gole. Priča je bila na svim naslovnicama odmah po izlasku. Kalendar je izdan i razaslan po Yorkshireu, Londonu pa čak i preko oceana u Hollywood. Kalendar je bio velika priča u svim britanskim medijima u Europi i USA. Svi su posvuda htjeli znati više o hrabrim i nečuvenim ženama iz Rylstonea i Okružnom ženskom institutu. Kalendar je postigao takav uspjeh da se početkom 2003. godine prodao u 300 000 primjeraka sakupivši tako 600 000 funti za dobrotvorne svrhe u liječenju leukemije, a žene je pretvorio u nacionalne i internacionalne zvijezde. "Nismo imale pojma da će se kalendar tako prodati," rekla je Angela Baker čija je muževljeva smrt bila inspiracija za stvaranje kalendara. "Mislili smo da će se kalendar svidjeti samo našim prijateljima i obitelji."

11 OŽUJKA: "ALI / ALI"
Režija: Michael Mann
Uloge: Will Smith, Will Smith, Mario Van Peebles, Ron Silver, Mykelti Williamson, Jamie Foxx, Jada Pinkett Smith
 
Ako bi se pak i moglo diskutirati o GLASU (Frank Sinatra), ili o KRALJU (Elvis Presley), titula i ime NAJVEĆEG nije nikada dovedena u pitanje. Muhammad Ali - rođen kao Cassius Clay - karizmatična figura svjetskog sporta svih ovih godina bio je idealan lik za ekranizaciju i bilo je pitanje vremena kada će se netko ozbiljno uhvatiti rada na njegovoj filmskoj priči. Bogati Alijev životopis nudio je gomilu atraktivnog štiva, sa i oko ringa, a sve postaje ozbiljnije kada se za projekt o Aliju zainteresirao izvrsni redatelj Michael Mann (Vrućina, Posljednji Mohikanac, Probuđena savjest...) najavljujući ambiciozni projekt koji će obuhvatiti sve bitne detalje Alijeve karijere i života: od djetinjstva, rimske olimpijske medalje, mečeva s Listonom koji su ga doveli do prve titule prvaka, zatim bacanje medalje nakon što u rodnom gradu nije mogao ući u restoran zbog boje kože, veza s Crnim muslimanima, odbijanje regrutacije za Vijetnam, prisilna trogodišnja pauza, povratak u ring i meč s Fraizerom (neočekivani poraz), te još dva puta (Foreman, Spinks) zarađena titula prvaka, do najnovijih događaja vezanih uz Parkinsonovu bolest. Priču Alija piše Gregory Allen Howard pod imenom "Power and Grace", a na scenariju rade čak četiri osobe: Stephen J. Rivele, Eric Roth, Christopher Wilkinson i sam M.Mann. Treba reći da je sudjelovanje Michael Manna na scenariju bilo neophodno da bi se interveniralo na dužini. "Ali" se snimao 4 mjeseca, niz stvari je preskočeno, a film u 2,5 satnoj dužini prati samo 10 ključnih Alijevih godina: od mečeva s Listonom do meča s Foremanom (tu je potrošeno previše vremena), veći dio posvećujući vezi s Crnim muslimanima te sukobu s američkom administracijom zbog odbijanja odlaska u Vijetnam…

11. OŽUJKA "ZAČARANA KUĆA / HAUNTED MANSION"
Režija: Rob Minkoff 
Uloge: Eddie Murphy, Terence Stamp, Nathaniel Parker, Marsha Thomason
 
Novi film Roba Minkoffa, za koji je specijalne efekte napravio oscarovac Rick Baker (Ljudi u crnom, Kako je Grinch ukrao Božić), bio je jedan od glavnih događaja američke božićne sezone i dosad je zaradio preko 75 milijuna dolara… Nakon "Pirata s Kariba", još jedna popularna igra iz Disneyjeva zabavnog parka pretvorena je u hollywoodski hit: Eddie Murphy glumi Jima Eversa, spretnog trgovca nekretninama koji u zao trenutak povjeruje da je stara kuća iz 19. stoljeća idealna prilika za zaradu. Kada se zatekne u njoj sa cjelokupnom obitelji, shvati da to oronulo zdanje nije prazno i da u njemu ima čak i previše stanovnika - njih 999. Sve su to duhovi, a pritom i ne osobito dobronamjerni... 

18. OŽUJKA "TEKSAŠKI MASAKR MOTORNOM PILOM / TEXAS CHAINSHAW MASSACRE"
Režija: Marcus Nispel
Uloge: Jessica Biel, Jonathan Tucker, Eric Balfour, Erica Leerhsen, Mike Vogel
Bruckenheimerov (producent) remake kultnog indie horora iz 1974: grupa tinejdžera istražujuće oskrnavljene grobove u ruralnom Teksasu, da bi postali meta obitelji kanibala, na čelu sa "Leatherfaceom"... Zastrašujuća priča, kako originala tako i remakea, inspirirana je serijom istinitih događaja: Ocijenjena je kao jedna od najstrašnijih horror priča svih vremena i predstavlja okosnicu za nebrojene filmove na koje je utjecala, čak i kultni Demmeov triler, oscarovac "Kad jaganjci utihnu". Iako je izvornik Tobea Hoppera iz 1974. snimljen sa samo 150.000 tisuća dolara, zaradio je preko 100 milijuna US$ u cijelom svijetu stvorivši poziciju kultnog klasika žanra.

18. OŽUJKA (?): IN THE CUT
Režija: Jane Campion
Uloge: Meg Ryan, Mark Ruffalo, Kevin Bacon, Jannifer Jason Leigh

Frannie Ivory, slobodoumna profesorica i pisac, živi sama u New Yorku. Sve se mijenja jedne noći kada je prisustvovala intimnom trenutku između muškarca i žene bivajući paralizirana onim što vidi. I pored toga što nije vidjela lice muškarca, nije zaboravila tetovažu na njegovoj ruci. Ubrzo nakon toga Frannie saznaje za ubojstvo koje se dogodilo blizu njenog stana. Šarmantni detektiv Malloy vjeruje da ona nešto zna. Odlaze na piće i Malloy joj nudi da bude bilo tko, da bude ono što jeste. To obećanje je uplašilo Freni skoro isto koliko i tetovaža na njegovoj ruci. Iako je polu-sestra Pauline ohrabruje da nastavi vezu, Frannie je sumnjičava i želi pobjeći, kao što obično i radi u svojim vezama. Kako se istraga nastavlja Frannie otkriva kako se sve dalje i dalje upliće i u ubojstva i u vezu sa Malloyem, koji je razumije kao nitko do sada. A kada je presretne maskirani napadač postaje jasno da Frannie više nikome ne može vjerovati… Jane Campion bila je fascinirana glavnim likom nakon čitanja bestsellera "In the Cut" Susanna Moore. Roman govori o kontroverznoj, eksplozivnoj i enigmatičnoj seksualnoj povezanosti između Frannie i detektiva Maloja. Ovo je snažan triler gledan iz ženske perspektive koja ne skriva unutrašnje impulse iako je napadnuta od ubojice koji ne može kontrolirati ni vlastite nagone. Priča ide od bajke, u kojoj snažna, ali nesretna žena, prolazi kroz mračnu realnost straha i paranoje i dolazi do potpune i istinske posvećenosti jednom čovjeku.

18. OŽUJKA "LJUBAV NEMA PRAVILA / SOMETHING'S GOTTA GIVE"
Režija: Nancy Meyers
Uloge: Jack Nicholson, Diane Keaton, Keanu Reeves, Amanda Peet, Frances McDormand, Jon Favreau, Paul Michael Glaser
Harry Sanborn je okorjeli neženja koji izlazi samo sa ženama mlađima od 30 godina. Harry kreće na romantični vikend sa svojom novom ljubavlju, Marin (Peet), u kuću njezine majke, no osjeti bol u prsima. Marinina majka Erica Barry, uspješna, razvedena dramaturginja, nevoljko pristaje njegovati ga dok se oporavi. Kad ostanu sami, Harry je iznenađen što ga Erica privlači. Erica, pak, unatoč tome što joj se Harry isprva nije svidio, ponovo otkriva ljubav. Situacija se zapliće kad se Erica svidi i Harryjevom mladom liječniku, Julianu Merceru. Kad se Harry oporavi, vraća se svojoj kući i starim navikama. No osjećaji koje gaji prema Erici ne nestaju i Harry se mora stubokom promijeniti želi li je osvojiti…Tijekom svoje  dojmljive i vrlo uspješne 20-godišnje karijere scenaristice, a sada i redateljice, Nancy Meyers je oslikala suvremene borbe između žena i muškaraca. U vremenu kad filmovi često žrtvuju uvjerljive odnose tehnološkim umijećima, filmovi Nancy Meyers i dalje su usredotočeni na međuljudske odnose u ljubavi i obitelji. Ljubav nema pravila nastavlja ovu tradiciju i proširuje je. "Gotovo sve što sam napisala govori o nečemu iz mog vlastitog života." - objašnjava redateljica.  "Moram priznati da me pomalo fascinira priča o starijem muškarcu i mlađoj ženi. Osim toga, zanima me i mogućnost zaljubljivanja i emocionalnog otvaranja u kasnijim godinama. Mislim da su ti osjećaji jednako stvarni i snažni kao i oni dvadesetpetogodišnjaka."

18. OŽUJKA: TAJNICA / SECRETARY
Režija: Steven Shainberg
Uloge: James Spader, Maggie Gyllenhaal, Jeremy Davies, Lesley Ann Warren, Stephen McHattie, Amy Locane
Lee Holloway prijavljuje se za posao tajnice u odvjetničkom uredu E. Edwarda Greya, no ne ide joj baš sve u prilog. Prvo, tek je nedavno izašla iz ustanove za mentalno oboljele. Drugo, već nakon prvog dana kojeg je provela sa svojom obitelji iz predgrađa, u kojoj ne funkcionira baš sve onako kako bi trebalo, vratila se svojoj tajnoj, samouništavajućoj navici. Iako u životu nije nikad nigdje radila, zapošljava je misteriozni odvjetnik, gospodin Gray. Isprva njezin posao izgleda sasvim normalno - tipkanje i kuhanje kave, no uskoro se Lee i Gray upuštaju u puno osobniju vezu i prelaze liniju na kojoj bi svaki direktor kadrovske službe dobio histeričan napad...  Film "Tajnica" Stevena Shainberga dobitnik je posebne nagrade žirija na Sundance Film Festivalu. Inteligentan, beskompromisni humor i snažna te istovremeno zavodljiva erotičnost iskorišteni su da bi se istražila tema ljubavi koja se ne pojavljuje uvijek na način na koji bismo to očekivali. Film se temelji na istoimenoj kratkoj priči Mary Gaitskill, iz njene hvaljene zbirke "Bad Behavior". Glavni likovi vrebaju nas iza zatvorenih vrata i mame u ponor ponekad prijetećeg carstva ljudske seksualnosti. Iako njihov odnos mnoge može i nervirati, ono što zapravo promatramo jest nježna ljepota spajanja dvoje ljudi u osobni, gotovo savršeni sklad...

18. OŽUJKA: ROCK 'N' ROLL ŠKOLA / SCHOOL  OF ROCK
Režija: Richard Linklater
Uloge: Jack Black, Mike White, John Cusack, Joan Cusack
Novi film kultnog indie redatelja/scenariste Richarda Linklatera (Tape, Waking Life), koji prati karijeru čas uspješnog, čas propalog rockera i njegovog banda Tenacious D ...

25. OŽUJKA "DIVLJA PROSTRANSTVA / OPEN RANGE"
Režija: Kevin Costner
Uloge: Robert Duvall, Kevin Costner, Annette Bening, Michael Gambon, Abraham Benrubi, Diego Luna

Boss, Charley, Mose i Button čuvaju stoku na prostranim prerijama Zapada. Vezani nepokolebljivim zakonom časti i prijateljstva, žive daleko od civilizacije. Međutim, kada zbog osvete dođu u gradić Harmonvillle, sreću se sa korumpiranim šerifom i najvećim rančerom koji na ovoj teritoriji sije strah, teror i nasilje. Boss i Charley uskoro ulaze u sukob, primorani obraniti slobodu i vrijednosti života koje su tako brzo isčezle… Kevin Costner, vodeći glumac konca osamdesetih i početka devedesetih, westernom se, nakon duže pauze vratio režiji. Povoljne kritike (rezultati dobri, ali daleko od njegovih najvećih uspjeha) još će ga jednom ugurati u redateljsku stolicu westerna: riječ je o filmu "Nebraska" kojjem se premijera očekuje početkom sljedeće godine… Film "Open Range" snimljen je prema romanu Laurana Painea "The Open Range Men". Kevin Costner. "Ovaj film vidim kao nešto što bih ja osobno volio pogledati. Dok sam poznanicima pričao o filmu, podsećalo ih je na filmove koje su voljeli gledati. Smješten u epski krajolik prerije, "Open Range" ima u sebi sve elemente klasičnog westerna. Otkriva jedinstveni trenutak američke povijesti - kraj jednog doba u kojem se zemlja nije posjedovala."

25. OŽUJKA: KONJANIK
Režija: Branko Ivanda
Uloge: Nikša Kušelj, Zrinka Cvitešić, Goran Grgić, Mladen Vulić, Borko Perić, Božidar Orešković, Dejan Aćimović, Gordana Gadžić, Dragan Despot, Danko Ljuština, Dinka Grubišić
 
Scenarij za film, koji se trebao zvati zvati "Venecijanski konjanik", napisali su Ivan Aralica i redatelj filma Ivanda. Radnja filma zbiva se u 18. stoljeću, a radi se o ljubavnoj priči iz toga vremena koja je nastala po originalnom dokumentu iz zadarskog arhiva. Film govori o ljubavi dvoje mladih, Muslimanke i Hrvata. "Konjanik" je otvorio 50. pulski festival, a za sada ima dvije verzije i to redateljevu koja traje dva sata i dvadeset minuta, te producentsku verziju koja je skraćena za 25 minuta. Redateljska verzija će ići po festivalima, dok će ova kraća verzija biti prikazana u kinima. Na skraćivanje smo se, između ostalog, odlučili i zbog činjenice da je redateljska verzija bila malo preduga i iskočila iz standarda koji prikazivači preferiraju budući da im se kod dužih filmova gubi jedna kino predstava na dan.«

25. OŽUJKA "SANJARI / DREAMERS"
Režija: Bernardo Bertolucci
Uloge: Michael Pitt, Louis Garrel, Eva Green, Jean-Pierre Kalfon, Anna Chancellor

Stari meštar novu odu seksu i slobodama upleo je u šezdesetosmašku priču smještenu u Pariz tijekom studentskih protesta, grad u koji dolazi mladi američki student Matthew. Smještaj nalazi kod blizanaca-filmofila, brata Guillaumea i sestre Danielle. Nakon što među sobom odrede pravila suživota, nailaze dani koji će proteći u međusobnom nadmetanju filmskog znanja ali i seksualnih eksperimenata, gdje će (već) zaljubljeni Matthew shvatiti da njegovoj Danielli nije strana ni veza s vlatitim bratom… Ne, nije se stari as bavio isključivo seksom i rastrganim emocijama vrućeg trija, već slikom tog vremena: od demonstracija, kulture, političkih napetosti pa do glazbe (najbolje koja se ikad svirala) koja šiba u backgroundu… Bertolucciju seks nikad nije bio stran (antologijski "Posljednji tango u Parizu"), čak ni incest (Luna), a kada sve to posloži i zamota u duh protesta, rock'n'rolla i narkotika - onda je to zasigurno trip koji se mora vidjeti. Revolucija pod crvenim zastavama + seks tabui!

25. OŽUJKA "PETAR PAN / PETER PAN"
Režija: P.J. Hogan
Uloge: Jason Isaacs, Jeremy Sumpter, Rachel Hurd-Wood,Lynn Redgrave

"Ja sam mladost... vječna mladost, sunce koje se diže...
pjesnik koji pjeva u zoru bezbrižnog dana...
ja sam svijet koji se rađa i koji ne zna za smrt...
pile koje probija ljusku jajeta...
cvijet koji se razvija a nikada ne vene...
ja sam radost koja blista, koja izbija,
neizmjerna mladost koja trijumfira nad oblacima jada."

Prošlo je čitavo stoljeće od prvog kazališnog uprizorenja klasične priče J.M. Barrieja o dječaku koji ne želi odrasti, no Petar Pan i danas podjednako oduševljava gledatelje širom svijeta... Dvaput (istoimeni Disneyjev crtić te "Kuka" Stevena Spielberga) vrlo uspješno ekraniziran predložak je nudio još mogućih interpretacija, koje su vrlo provokativno iskorištene u ovoj raskošnoj produkciji, krcatoj dosad neviđenim specijalnim efektima... I u ovoj verziji zbivanja počinju u Londonu. Tinejdžericu Wendy i njezinu braću jedne noći posjeti Petar Pan u potrazi za svojom izgubljenom sjenom. Očarani došljakom, ono lako pristanu da pođu s njim u Nigdjezemsku, zemlju za koju su mislili da postoji samo u bajci. Tamo je Petrov glavni protivnik kapetan Kuka, koji frapantno podsjeća na njihova oca...

01. TRAVNJA "LJILJA ZAUVIJEK / LJILJA 4-EVER"
Režija: Lukas Moodysson
Uloge: Oksana Akinshina, Artyom Bogucharsky, Lyubov Agapova, Liliya Shinkaryova, Elina Benenson, Pavel Ponomaryov
Još uvijek nema mnogo filmova u kojima se tretira jedan od gorućih problema zemalja bivšeg istočnog bloka, dakle tema koje govore o zloupotrebi mladih djevojaka koje, u potrazi za nekim boljim životom, postaju žrtve trgovine bijelim robljem i svojina nemilosrdnih makroa… 16-godišnja Ljilja živi u siromašnom predgrađu negdje u bivšem Sovjetskom Savezu i sanja o boljem životu. Majka joj je nedavno otišla u Ameriku sa novim mužem, ostavivši je samu uz obećanje da će se vratiti po nju. Kada dugo ne stignu ni pismo ni novac, postane očigledno da ju je majka napustila. Primorana je preseliti u drugi stan, za život neuvjetnu rupu bez grijanja i struje. Povrijeđena i bez novca, nalazi se u beznadežnoj situaciji. Jedini prijatelj kojeg ima je 11-godišnji Volodja. Svakodnevno se skitaju po ulicama, puše marihuanu i maštaju o tome kako bi bilo da je život bar malo lakši. Ljilja u diskoteci upoznaje Andreja i počinje se viđati s njim. U njemu vidi nekoga tko će joj pomoći da se izvuče iz bijede i započne novi život. Andrej joj predlaže odlazak u Švedsku, gde bi joj našao posao. Volodja je ljubomoran i pomalo sumnjičav, ali Ljilja ipak odlazi. Stvari kreću potpuno drugačijim tijekom od onog kojem se nadala. Priča postaje mračna, prožeta prostitucijom i silovanjem, točnije patnjama mlade djevojke… Lukas Moodison: "Ovo je trebao biti film o božjoj dobroti, ali je izronila stvarnost i on je postao nešto drugo. Pretvorio se u film o ostavljanju svega iza sebe, o prijateljstvu koje nikada ne prestaje... A možda je ovo pomalo i film o božjoj dobroti uprkos činjenici da Bog nikada ne odgovara na Ljiljine molitve…"

01. TRAVNJA "TRAGOVI NA DUŠI / THE HUMAN STAIN"
Režija: Robert Benton
Uloge: Anthony Hopkins, Nicole Kidman, Gary Sinise, Ed Harris

Priča o Colemanu Silku, priznatom profesoru sa užasnom tajnom koja mu ruši život u malom gradu u Novoj Engleskoj. Kada se otkrije njegova afera sa mladom, problematičnom spremačicom Fauniom Farley, njegova tajna (doslovni prijevod filma "Ljudska mrlja"), koju je 50 godina krio od svoje supruge, djece i kolege pisca Nathana Zukermanna, razbuktaće požar sa nesagledivim posljedicama. Zukermann, koji otkriva Silkovu tajnu, počinje kopati po nepoznatoj biografiji eminentnog, ispravnog čovjeka kojeg su cijenili cijelog života shvaćajući kako je ovaj pažljivo isplaniran život napokon otkriven… Film je ekranizacija istoimenog romana Philipa Rotha…

01. TRAVNJA "GOTIKA / GOTHIKA"
Režija: Mathieu Kassovitz
Uloge: Halle Berry, Robert Downey Jr., Penelope Cruz, Charles S. Dutton

Ako je neko umro, ne znači da je nestao…
Kriminalistički psiholog, dr. Miranda Grey je stručnjak i zna šta je racionalno i logično, a šta suludo. Ona radi u psihijatrijskoj klinici za žene, Woodword, kojom upravlja njen muž. Liječi opasnu pacijentkinju Chloe, koju su dijagnosticirali kao paranoičnu. Ubrzo, Mirandin skladan brak i stabilan život se pretvaraju u kaos nakon misterioznog događaja na mostu, poslije kojeg Miranda ubija muža, a da toga nije svjesna. Kada se "odmori", šokirana je otkrićem da joj je muž ubijen a sve ukazuje na nju. Ona se sada našla pored nestabilnih pacijenata… I bez sjećanja na noć, osim vizija o nepoznatoj djevojci. Doktoričino ponašanje postaje nepredvidljivo, a priče o nevinosti su samo početak ulaženja u duboko ludilo. Kolega, dr. Pete Graham, pokušava joj pomoći, ali je skeptičan zbog njenih izjava. Dovedena u situaciju da se bori sa vlastitim instinktima, više nego sa činjenicama, Miranda počinje vjerovati da su je osvojile nepoznate sile…

01. TRAVNJA "POPUST NA KOLIČINU / CHEAPER BY DOSEN"
Režija: Shawn Levy 
Uloge: Steve Martin, Bonnie Hunt, Piper Perabo, Tom Welling
Najuspješnija obiteljska komedija američke božićne sezone podsjetit će na jedan drugi veliki hit Stevea Martina, film "Otac moje nevjeste", koji je također bio suvremena prerada omiljenog hollywoodskog klasika. Posebna atrakcija filma je Hilary Duff, sve popularnija glumica i pjevačica, u ulozi jedne od Martinovih kćeri... Priča filma započinje kada mirni provincijalac Tom Baker dobije posao nogometnog trenera na čikaškom sveučilištu. Preseljenje u veliki grad bilo bi puno jednostavnije da on i njegova supruga Mary nemaju čak 12 djece! Najstarija Anne, istina, više ne živi s njima, no oni su pravo pleme u usporedbi s prosječnim obiteljima. Povrh svega, Mary se napokon sprema izdati knjigu koju već dugo priprema, pa brigu o djeci treba raspodijeliti...

01. TRAVNJA "PASIJA / THE PASSION OF THE CHRIST "
Režija: Mel Gibson
Uloge: Jim Caviezel, Monica Bellucci, Maia Morgenstern, Francesco Cabras, Rosalinda Celentano
Film, koji govori o posljednjih 12 sati zemaljskog života Isusa Krista, žestoko je kritiziran od strana pojedinih židovskih udruženja, koje tvrde da film može potaći novi val antisemitizma, zbog veze između Kristove smrti i židovskih vlasti koja se provlači kroz djelo. Gibsonov je film u samo jednom danu postao najuspješnije film-sko ostvarenje s religioznom tematikom. Medijska pažnja koju je izazvao film zasjenila je čak i nedjeljnju dodjelu Oscara. Naime, kontroverza oko navodne anti-semitističke poruke filma, snimljenog prema Evanđel-jima po Mateju, Marku, Luki i Ivanu, gotovo garantira da će film postati ogroman kino-hit, što ga čini još za-nimljivijim medijima.  "Tiskani i elektronski mediji koncentrirali su se na Gibsona i njegov film i nitko više ne govori o Oscarima. Svaki bi holivudski film umro za ovakvu vrstu medijske pažnje," kazao je holivudski publi-cist Anthony Mora. "Mel Gibson je pobjednik ovogodišnje oskarovske bitke za publicitet, a čak nije niti nominiran," dodao je. Koliku je medijsku prašinu podigla "Pasija" svjedoči i činjenica da je američki predsjed-nik George W. Bush izjavio kako bi volio pogledati film te je izrazio želju da ga se uvrsti na raspored privatnih projekcija u Bijeloj kući.  Njega je, kao i mnoge druge potencijalne gledatelje, zaintrigirala kontroverza koju su potaknule optužbe za anti-semitizam. I mišljenje kritičara jednako po podijeljeno po tom pitanju kao i mišl-jenje javnosti.  Neki se slažu s određenim židovskim udrugama, koje su organizirale proteste ispred nekih od 4.640 kino dvorana u  koliko se film prikazuje u SAD-u. Njihova je najveća zamjerka filmu jedna jedina rep-lika -  "Njegova je krv na našim rukama i na rukama naše djece" - koja se odnosi na Židove i potječe iz Evanđelja po Mateju i koju je, na traženje nekoliko udruga američkih židova, Gibson odbio izbaciti iz filma.  Drugi se, pak, slažu s Gibsonovom tvrdnjom da je film vjeran prikaz biblijskog prikazanja posljednjih dvanaest sati života Isusa Krista.  Tako kritičar New York Timesa A. O. Scott piše: "Osudti 'Pasiju' za navodni anti-semitizam znači promašiti njegovu poantu." "Isus je dao svoj život za sve nas," piše filmski kriti-čar Roger Egan u kolumni koja bi se trebala pojaviti u idućem izdanju mjesečnika "Catholic New York". "To je, kao što je to oduvijek i bila, katolička doktrina". U obranu filma stali su I neki visoki vatikanski dužnosnici, poput nadbiskupa Johna Foleya, medijskog savjetnika Pape Ivana Pavla II, koji tvrdi da film nije anti-semitistički i ističe: "Ne smijemo zaboraviti da su i Isus, i Marija, i dvanaestorica apostola svi bili židovi. Po mojem bi mišljenju film mogao izazvati više anti-rimske, a ne anti-semitske osjećaje. Rimljani su ti koji bi zapravo trebali protestirati."  

POČETAK TRAVNJA: "KAJMAK I MARMELADA"
Režija: Branko Đurić
Uloge: Branko Đurić, Dragan Bjelogrlić, Tanja Ribič,
Rene Bitorajac, Teja Glazar

Najgledaniji film u povijesti slovenske kinematografije priča je o jednom paru sa dna socijalne ljestvice (priča o Bosancu i Slovenki, odnosno o bilo koje dvoje ljudi, bez obzira na na to odakle dolaze), ali i priča o nekim od gorućih problema Slovenije koji se sve češće reflektira kroz nove slovenačke filmove, a to je krijumčarenje izbjeglica o čemu je progovorio i Damjan Kozole u svom filmu "Rezervni dijelovi". Za razliku od Kozolea, Đurić svoje junake pronalazi i među "južnjacima" kako u Sloveniji još uvijek u pežorativnom smislu nazivaju Bosance. Zapravo, prema vlastitom priznanju, Đurić je u ovom filmu pokušao opisati ono najgore u lošim Slovencima i lošim Bosancima, da opiše kako se može osjećati "mješanac" (djeca iz mješovitih brakova iz kakvog je i sam autor koji se prije nekoliko godina kao sarajevski izbjeglica nastanio u Sloveniji) u mješovitom braku suočen sa društvenim problemima i teškom materijalnom situacijom u zemlji koja nije rodna. Film je, prije svega, pokušaj da se ispriča priča o onom najgorem u ljudima, ma odakle oni dolazili. Branko Đurić: "Ne dijelim ljude po nacionalnosti već, ako zaista to moram činiti, dijelim ih na Beatlese i na Stonese, ili, konačno, na dobre i loše".

« povratak marcelin
© 2003 popcorn.hr