Bez ocjene |
|
HRVATSKI NASLOV: |
KRIV |
NASLOV ORIGINALA: |
GUILTY |
REŽIJA: |
Anthony Waller |
SCENARIJ: |
William Davies prema knjizi Simona Burkea |
GLAVNE ULOGE: |
Bill Pullman, Gabriell Anwar, Devon Sawa, Joanne Whaley |
ŽANR: |
Drama /
Triler
|
PRODUKCIJA: |
J & M |
DISTRIBUCIJA: |
Discovery |
TRAJANJE: |
108 min |
GODINA: |
1999 |
IZDANJE: |
|
Još nema komentara na ovu recenziju |
Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare |
|
|
|
KRIV (GUILTY) |
Lik kojeg glumi Bill Pullman uspješni je kriminalni odvjetnik, stariji partner u pravnoj tvrtki, bogataš i ženskar. Jedne večeri pozove na čašu vina novu pristalu tajnicu (Gabrielle Anwar), isprati je kući i pijan napastuje. Kako bi izbjegao neugodnosti, daje djevojci otkaz. Ona ga međutim počinje ucjenjivati da će objaviti priču u novinama ako odvjetnik ne da ostavku na mjesto saveznog suca za koje je upravo izabran.
|
|
| | | |
Ne želeći se odreći karijere odvjetnik se odluči nasilno riješiti ucjenjivačice i ponudi novac za umorstvo mladom povratniku iz zatvora na kojeg je slučajno nabasao (Devon Sawa). Točnije, on misli da je slučajno nabasao: jer, mladi neznanac njegov je sin iz davne nezakonite veze koji se odlučio predstaviti ocu. Kad netko doista izvrši umorstvo, mladić će se naći u rukama policije, a njegov će ga novopronađeni otac morati braniti da bi zaštitio sebe. |
"Vidim nesreću. Ne, još gore: vidim odvjetnike" proreći će slijepa Kasandra u Woody Allenovoj parodiji antičke tragedije "Moćna Afrodita". A ono što važi za Woody Allenov film važi i za američki film u cjelini: tamo gdje vidite odvjetnika, stvari se ne pišu na dobro. Ili će zaslužene kazne razrješavati zlikovce (Rebecca De Mornay u "Gulity as Sin", Richard Gere u "Primal Fear"), ili će još češće zlikovci biti sami, a najradikalniji dosad zapaženi slučaj sotonizacije odvjetnika ipak je film "Odvjetnik zla / Devil's Advocate". Sotonizacija ovdje nije uopće bombastična metafora, jer je advokat Al Pacino u tom filmu doista vrag s kojim Keanu Reeves sklapa ugovor.
Glavni junak filma "Guilty" ("Kriv") Anthonyja Wellera čak se i u toj žestokoj konkurenciji nevaljalaca nameće kao osobita protuha. Lik kojeg glumi Bill Pullman uspješni je kriminalni odvjetnik, stariji partner u pravnoj tvrtki, bogataš i ženskar. Jedne večeri pozove na čašu vina novu pristalu tajnicu (Gabrielle Anwar), isprati je kući i pijan napastuje. Kako bi izbjegao neugodnosti, daje djevojci otkaz. Ona ga međutim počinje ucjenjivati da će objaviti priču u novinama ako odvjetnik ne da ostavku na mjesto saveznog suca za koje je upravo izabran. Ne želeći se odreći karijere odvjetnik se odluči nasilno riješiti ucjenjivačice i ponudi novac za umorstvo mladom povratniku iz zatvora na kojeg je slučajno nabasao (Devon Sawa). Točnije, on misli da je slučajno nabasao: jer, mladi neznanac njegov je sin iz davne nezakonite veze koji se odlučio predstaviti ocu. Kad netko doista izvrši umorstvo, mladić će se naći u rukama policije, a njegov će ga novopronađeni otac morati braniti da bi zaštitio sebe.
Film redatelja Anthonyja Wallera "Kriv" ima bez sumnje barem jednu vrlinu: navede nas da nakon gledanja poželimo pročitati predložak. Predložak je u ovom slučaju roman Simona Burkea, i ako u grubim crtama sliči na filmsku priču, onda Burke sebi može u zasluge pripisati inteligentan i zanimljiv zaplet. "Guilty" ima štof iz kakvog se mogu krojiti vrhunski filmovi: cijeli niz zanimljivih karaktera orkestriranih odnosima uzajamne krivnje, suučesništva i rodbinstva.
Anthony Waller je u redateljskoj karijeri osim "Kriv" potpisao dva filma. Jedan od njih - "Mute Witness" (Nijemi svjedok) - izdan je u nas i svojedobno je imao vrlo povoljne kritike. Taj triler situiran je u ambijent američke filmske ekipe koja snima koprodukcijski film u Moskvi. Predstavio je svojedobno Wallera kao tarantinoidnog mladca, pristašu apstraktnog žanrovskog larpurlartizma, odličnog redatelja koji se s užitkom igra formom, ali za sadržaj ne haje koliko je crno pod noktom. Od 1994. kad je "Nijemi svjedok" snimljen Waller je očito ljudski sazrijevao tako da je "Guilty" sasvim drukčiji film: po atmosferi prije podsjeća na kakav britanski TV krimić, više je zaokupljen karakterima i atmosferom, a manje suspensom i ne baš osobito silovitim ritmom.
Pa ipak, "Guilty" je film koji ima teškoća. Waller nije znao pronaći pravi ključ za sam kompleks silovanja. U filmu se više-manje sugerira da je žrtva silovanja i umorstva sračunata zavodnica koja plete mrežu oko šefa. Čini se da se Waller prepao "ženomrzačkih" implikacija takvog odnosa, tako da ih je u nastavku filma minimizirao i odlučio se na jednostavnije i plošnije rješenje: učinio je od odvjetnika utjelovljeno zlo. Takvoj trivijalizaciji doprinio je i Bill Pullman koji je definitivno bio loš izbor za ulogu pokvarenog pravnika. Pullman je ponešto precijenjen glumac koji može biti zanimljiv u ulogama bezličnih, distanciranih "ljudi bez svojstava" (Wendersov "Kraj nasilja", Jake Kasdanov "Zero Effect" ili Lynchov "Lost Highway"). U "Gulity" se našao u ulozi čovjeka koji je do ključanja uzburkan proturječnim strastima: ambicijom, pohotom, osvetom, ljubomorom i strahom. Pullman je u takvoj ulozi naprosto pregorio.
"Gulity" je film s puno mana koji ipak nije dosadan, a ni lišen stanovite intrigantnosti. Podvuče li čovjek crtu, prije bi ga mogao preporučiti gledateljima nego razvikanije ovotjedne konkurente poput "Crvenog planeta" ili "Ubojice mekog srca". |
|
| | | |
|
|
|