2003
engleski
hrvatski

Recenzija: SATI / The Hours

Recenzija: SATI / The Hours SATI
(The Hours)

Tri životne priče koje se odvijaju u jednom danu, i tri žene u tri različita vremena koje preispituju svoje promašene snove koji su im život učinile nemogućim, okosnica su filma Sati, ekraniziranog istoimenog romana Michaela Cunninghama. Iako baza filma nije nimalo jednostavna, Stephen Daldry je raspetljava  vješto i bez predaha, pričajući istovremeno tri međusobno ispresjecane priče. U prvoj pratimo spisatiljicu Virginiu Woolf (Nicole Kidman) koja se bori sa sablastima svoje bolesti koja eskalira depresijom i konačnim suicidom.

SATI / The Hours

Pratimo Virginiu koja na privatnom imanju u blizini Londona dvadesetih godina prošlog stoljeća piše svoj roman «Miss Dalloway» kojeg će  trideset godina kasnije čitati Laura Brown (Julianne Moore), obiteljska žena iz Los Angelesa, koja u glavnoj junakinji prepoznaje svoju mentalnu tamnicu potisnute (homo)seksualnosti. U trećem paralelnom slalomu kroz scenario, pratimo modernu i uspješnu newyorčanku Clarissu Vaughan (Meryl Streep), koja priprema proslavu za svog prijatelja i bivšeg ljubavnika Richarda (Ed Harris) koji bolujući od Aidsa proživljava agoniju svojih životnih frustracija koje vuče još iz djetinjstva.

Radnja dvaju priča povezane su istim događajima koje pratimo u romanu »Miss Dalloway«. Svaka od njih započinje kupnjom cvijeća, doručkom, pripremom za obiteljsku proslavu te konačno završava tragičnim svršetkom. Sve tri žene preispituju smisao svog života uhvaćene u procjepu svoje seksualnosti i zadanih društvenih normi. Dok se Virginia sasvim prirodno nosi s istinom o svojoj biseksualnosti prezirući jedino svoju slabost da tu istinu podijeli s nekim, Laura svoju homoseksualnost zatomljuje i doživljava kolaps koji umalo kulminira samoubojstvom u hotelskoj sobi, dok je Clarissa jedina  rasterećena samopropitkivanja konačna žrtva procesa započetog u djelu Virginie Woolf, te potezima koje je vukla Laura Braun. Pitanje smrti kao još jedan od motiva koji veže tri junakinje, Daldry je riješio s maestralnom lakoćom. Dok Vriginia odvaguje da li u svom romanu «ubiti» glavni lik ili pjesnika, Laura kao navođena Virginijinim premišljanjmia  balansira između odluke da li da si douzme život, ili da se  pokuša vrati obitelji, dok u konačnici smrt pjesnika u romanu »Miss Dalloway« eskalira i Richardovom smrću kojem svjedoči Clarissa.

Tri najveće glumice današnjice u istom projektu, najveća su kreditacija ovog filma. Meryl Streep je jednostavno predivna, gluma Julianne Moore koja je facijalnom impresijom kadra u jednom kadru ispričati čitavu jednu priču je jednostavno nenadmašna, dok je Nicole Kidman izvrsna, no ne nužno onoliko koliko su nam to prije gledanja sugerirali mediji. Čini mi se da je uloga Virginie Woolf okićena Oskarom više ustupak Kidmanovoj koja je očevidno godinu prije bila zakinuta za zlatni kip kojeg joj je pred nosom odnijela Hally Berry za isto ne baš bog zna kako impresivnu ulogu u Monsters Ballu, nego li dokaz da je Nicole svoj psoao odradila bolje od Meryl i Julianne. Čini mi se da je Zlatni medvjed bio najreralnije ogledalo vrijednosti sve tri heroine filma «Sati». Sve tri su u Berlinu nagrađene za najbolju žensku ulogu.