2001
Scary Movie 2

Recenzija: MRAK FILM 2 / Scary Movie 2

Recenzija: MRAK FILM 2 / Scary Movie 2 MRAK FILM 2
(Scary Movie 2)

Mrkli mrak parodije...
Na samom početku kroz flashback svjedočimo egzorcizmu koji nad zlim duhom opsjednutom mladom djevojkom Megan Voorhees (Natasha Lyonne) provode svećenici otac McFeely (James Woods) i otac Harris (Andy Richter). Nakon popriličnog festivala tjelesnih izlučevina pokušaj istjerivanja propada, a radnja se potom premješta u sadašnjost.
MRAK FILM 2 / Scary Movie 2

Ponovno susrećemo (iz prvog nam nastavka) već poznate junake filma: uspješnu Cindy Campbell (Anna Faris), seksualno zbunjenog Raya Makera (Shawn Wayans), drogama vječno omamljenog Shortya Meeksa (Marlon Wayans) i njegovu brbljavu sestru Brendu (Regina Hall), koji osim istog fakulteta dijele i nastojanje da zaborave "užasne" događaje proživljene u originalu. Zaplet filma počinje kada njihov profesor, tajanstveni gospodin Oldman (Tim Curry) i njegov paralizirani asistent Dwight (David Cross) pod krinkom školskog projekta odluče provesti znanstveno istraživanje u ukletoj kući u kojoj se odigrao već opisani zlosretni pokušaj egzorcizma. Osim poluludog i deformiranog kućepazitelja Hansona (Chris Elliot) kuća skriva mnoge tajne i opasnosti pa spomenuto društvo po drugi put proživljava najgoru noćnu moru u svom životu.

Umjesto zabavnog i duhovitog nastavka braća Wayans napravili su sramotno loš film sa neskrivenom namjerom da na slavi originala utrže još pokoju šačicu dolara.

Nakon 260 milijuna dolara teškog uspjeha prvog filma gotovo je sigurno bilo da će braća Wayans na tržište u najkraćem mogućem roku izbaciti i njegov nastavak, čemu nažalost ovih dana možemo svjedočiti i u hrvatskim kinima.

Jedno je sigurno, Wayansovi uopće ne razumiju pravila dobre parodije. Prvo pravilo da se ne parodira nešto što je već parodija prekršili su svojim prvim filmom koji je prvenstveno posvećen zafrkanciji sa Scream serijalom (a taj je kao što to i vrapci na grani već znaju i sam vrlo uspjela ironična posveta horor žanru) i ne samo što su prošli nekažnjeno već su i zaradili popriličnu hrpicu novaca. No kršenje drugog pravila koje kaže da se filmska zafrkancija sa filmovima koji su sami po sebi već užasni, loši i negledljivi (poput "House of Haunted Hill" i "The Hauntinga") ne isplati razbila im se o glavu. "Scary Movie 2" će zahvaljujući jakoj marketinškoj kampanji i naivnosti gledatelja kojima se original svidio zasigurno zaraditi svoju porciju šuštavih novčanica no i nakon toga ostaje činjenica da je riječ o bolno lošem filmu u kojem osim zaista uspjele uvodne sprdnje sa "Exorcistom" (za koju je James Woods dobio okruglo 1 000 000 dolara) nema niti jednog jedinog zabavnog gega. Sve se svodi na srednjoškolski zahodski humor i tjelesne izlučevine što bi u rukama pravih filmskih majstora možda i urodilo kvalitetnom filmskom zabavom no na žalost braća Wayans nisu ni blizu genijalne braće Farrelly.

Scenaristima Shawnu i Marlonu (pogađate već) Wayansu zahod je očigledno najzabavnije mjesto na svijetu, momak koji je smislio sve dobre gegove u originalu dobio je nogu pa se sad radnja (koje nema) svodi na šetnju od jedne do druge podjednako besmislene i neduhovite scene koje osim već spomenutih izlučevina sadrže i popriličnu količinu loših seksualno eksplicitnih viceva. Sve je to skupa traljavo, šlampavo i šeprtljavo režirao treći Wayans, Keenen Ivory, a finalnu glazuru na ovu neprobavljivu tortu filmskog neukusa dali su montažeri. Naprosto je nevjerojatna činjenica kako ovaj film koji traje manje od sat i pol vrvi ničim izazvanim pauzama u kojima se naprosto ništa ne događa. Ruku na srce kraćenje filma za barem još deset minuta nebi sve njegove loše gegove učinilo efektnijima, ali bi uveliko smanjilo osjećaj nereda i improvizacije, a i gledateljima bi zasigurno skratilo muke.

Jedini ljudi koji će čak i ovakvu filmsku besmislicu pogledati sa guštom su filmski kritičari. Beskrajno je zabavno naime odgledati u kinu budalaštinu poput drugog "Mrak filma" pa je potom u svojoj recenziji osvetnički razapeti i popljuvati. Čak i ako nitko živ ne pročita kritiku, ostaje im zadovoljstvo osobnog obračuna sa netalentiranošću, idiotizmom i potcjenivačkim stavom njegovih stvaratelja. Svim ostalim smrtnicima čija interakcija sa odgledanim filmom završava nakon izlaska iz kina preporučamo da "Mrak Film 2" zaobiđu u širokom luku.