2002
Jurassic Park III

Recenzija: JURSKI PARK 3 / Jurassic Park III

Recenzija: JURSKI PARK 3 / Jurassic Park III JURSKI PARK 3
(Jurassic Park III)

Tipična hollywoodska ljetna razbibriga

Premda ni blizu ne uspijeva ponoviti svu čaroliju originala treći nastavak Jurskog serijala zanemarimo li dramaturgiju što se zabave i čistog filmskog uzbuđenja tiče ostavlja puno bolji dojam od svog prethodnika (JP II). Pritisnut financijskim problemima u želji da osigura sredstva za istraživanja vezana za njegovu najnoviju teoriju o inteligenciji velociraptora, već pomalo ostarjeli paleontolog Dr. Alan Grant (Sam Neill) napokon pristaje pratiti bogatog avanturista Paula Kirbya (William H. Macy) i njegovu ženu Amandu (Tea Leoni) u njihovom zračnom obilasku otoka Isla Sorna.

JURSKI PARK 3 / Jurassic Park III

Ovo ozloglašeno mjesto, sjećamo se iz prethodnih nastavaka, u prošlosti je pripadalo kompaniji InGen i prvenstvena mu je namjena bila uzgajanje dinosaura za Jurski park multimilijardera Johna Hammonda. Poodavno već napušten i zabranjen za posjetitelje otok je sada u potpunosti pod kontrolom divovskih gmazova te postaje prava meta raznoraznih avanturista željnih uzbuđenja.

Tek kada mala sedmeročlana skupina "turista" doživi tragičnu nesreću i ostane zarobljena na Sorni dr. Grant otkriva prave namjere svojih poslodavaca, Paul i Amanda uputili su se na otok u očajničkom pokušaju da na njemu pronađu i spase njihova četrnaestogodišnjeg sina Erica (Trevor Morgan) koji je prije osam tjedana nestao u jednom od spomenutih avanturističkih obilazaka. U gotovo bezizlaznoj situaciji mala skupina prisiljena je na proboj prema obali, kroz divlja i teško prohodna područja napučena nekim od najstrašnijih kreatura ikada izašlih iz InGenovih laboratorija. Na tom putu dr. Grant uspijeva pronaći Erica, upoznati prapotopna stvorenja strašnija i od samog T-Rexa te na licu mjesta provjeriti svoju teoriju o raptorskoj inteligenciji.

"Jurasic Park III" predstavlja povratak davno napuštenom žanru filmova o čudovištima, u kojima glavni junaci nisu glumci već najrazličitije izmišljene i stvarne zvijeri, a čiji su forte najčešće bili njihovi međusobni obračuni (obratite samo pozornost na fantastičnu scenu borbe između T-Rexa i novog kralja jurskog parka, Spinosaurusa). Riječ je dakle u osnovi o specijalnim efektima vrhunski ispeglanom i produkcijski savršeno odrađenom B filmu minimalističke priče i zapleta čija je jedina svrha povezati u koliko toliko koherentnu cjelinu niz vratolomnih akcijskih scena koje i ovaj put uključuju veliki broj najrazličitijih, treba li to uopće posebno isticati, računalno besprijekorno izvedenih velikih gmazova.

Glumačka ekipa pošteno je odradila svoj posao (što i nije bilo previše teško s obzirom da film ionako u prvi plan gura akciju nauštrb dramaturgije), posebice Sam Neil čiji je lik dr. Granta u usporedbi sa prethodnim nastavcima doživio transformaciju iz dinosaurima očaranog paleontologa u gotovo ciničnog znanstvenika u potpunosti svijesnog bezizglednosti situacije u kojoj se nalazi. Zvučni efekti su izvanredni, a čitav film odiše tjeskobnom atmosferom koja vas kad se akcija razmaše vrlo uspješno drži na rubu stolca, što posebice vrijedi za scene u gigantskom kavezu za pterodaktile koje su ujedno i najefektniji njegov dio.

"Jurassic Park III" izvanredan je izbor ukoliko tražite neobavezan kino doživljaj, po mogućnosti u nekoj od jadranskih ljetnih kino bašti, uz kokice i koka kolu. Film naprosto pruža mamksimum zabave uz zaista minimalnu uporabu moždanih vijuga.