Opet boksačka oskaro-udica. Bleh.
Komentar: sunny 23.09.2005.

Recenzija: CINDERELLA MAN / Cinderella Man

Recenzija: CINDERELLA MAN / Cinderella Man CINDERELLA MAN
(Cinderella Man)

Renée, vrati se doma!

Krajem dvadesetih godina prošlog stoljeća, James Braddock bio je velika boksačka nada. Karijeru mu je, uz lom ruke, uništila američka ekonomska kriza iz tridesetih godina koja je mnoge gurnula u ponor siromaštva i života iz dana u dan. Braddock je za život zarađivao kao lučki radnik i tek povremenom jeftinom borbom sa lokalnim anonimnim borcima. Druga prilika mu se ukazala kada mu vjerni menadžer Joe Gould ponudi borbu za oproštaj, koju tada već veteran Braddock neočekivano okrene u svoju korist i malo po malo dođe do okršaja sa tadašnjim svjetskim prvakom Maxom Baerom.

CINDERELLA MAN / Cinderella Man

Već sad označen kao potencijalni slavodobitnik narednih Oscara, "Cinderella Man" prilično je dobar film o američkom snu koji se ostvario, i to siromašnom Ircu niže klase koji je šokirao javnost kada je u dvoboju porazio naizgled superiornog protivnika. Prilično dobar, ali uz nekoliko sitnijih i jednu oveću zamjerku.

Podijelimo li film na dva dijela, razlike u kvaliteti su očite. Prvi dio obiluje mnoštvom nepotrebnih situacija iz boksačeva privatnog života. Howard se postavlja kao da prosječni gledatelj ne može iz tri-četiri scene saznati o Braddockovim teškoćama u preživljavanju (tj. teškoćama općenito), pa ih servira barem dvostruko. Stvari dolaze na svoje mjesto kada se Braddock ponovno aktivira kao sportaš, kada na scenu u većem obimu stupi izvrsni Paul Giamatti, a Howard pokaže kako zna znanje u zaista impresivnom prikazu mečeva sa nekoliko jakih grafičkih rješenja. Kako uvijek postoji problem koliko se uzbudljivim može učiniti završnica filma kojemu se zna rasplet, Howardu u ovom slučaju ide debeli plus jer je posljednja borba, iako malo predugačka, majstorski odrađena i u ključnim trenucima vam naprosto dođe da usred kina počnete na sav glas navijati za glavnog junaka.

Suprotnosti između dvaju suparnika su doduše prenaglašene, Braddocka kao mirnog obiteljskog čovjeka, obožavanog od radničke mase, siromaška koji je čekao u redovima za kruh i išao po socijalnu pomoć s jedne i Baera kao razmaženog playboya, arogantnog, okrutnog i napuhanog provokatora s druge strane. Također, tu i tamo film zalazi u neželjeno područje patetike, najviše kad se Braddocku u trenucima bliskima porazu pred očima vrte slike njegove dječice koje mu daju novu snagu i kad Zellwegerova sa grimasom na licu suprugu prije meča poručuje kako je "on šampion njena srca". Da nije bljutavo bilo bi smiješno. Kad smo već kod Renée, koja je u filmu najblaže rečeno očajna, osobno bi joj nakon cmoljenja prezentiranog u ovom filmu zauvijek zabranio pojavu na velikom platnu i vratio je na setove trash filmova koje je odrađivala prije proboja u "Jerry Maguireu".

Usprkos manama, pred vama je solidan film koji sam manje više s užitkom pogledao i koji je na mene ostavio znatno bolji dojam nego nagrađivani prethodnik kombinacije Howard-Crowe "Genijalni um". Početak jest spor i razvučen, a donekle i previše forsiran, ali je sve nadoknađeno kad se Braddock vrati u ring i pokaže što zna. A konačnoj ocjeni slobodno nadodajte barem pola kokice ukoliko ste u stanju provariti Zellwegerovu. Ja nisam mogao.