109 min
2005.
Four Brothers

Recenzija: ČETIRI BRATA / Four Brothers

Recenzija: ČETIRI BRATA / Four Brothers ČETIRI BRATA
(Four Brothers)

Nakon što im ubiju majku, četiri posvojena brata Mercer kreću u rješavanje slučaja paralelno sa policijskom istragom, po potrebi na prilično radikalan i nasilan način. Iako se isprva čini da se radilo o običnoj pljački koja je pošla po zlu, braća otkrivaju kako su razlozi mnogo dublji, te da se jedan od njih spetljao sa lokalnim gangsterom Victorom Sweetom.

ČETIRI BRATA / Four Brothers

Dva su filma koji mi padaju na pamet kada iskoči ime Johna Singletona. Prvi je remake "Shafta", a drugi "2Fast2Furious". Prvi je bio tek još jedan poligon Samuel L. Jacksonu da izigrava nedodirljivog coolera, a drugi mi i dan danas na lice izvuče (oveći) posprdni smiješak. Prvi je bio loš, drugi barem pet puta gori. Malo je reći da situacija nije bila blistava kada sam pred sebe postavio zadatak da pogledam najnoviji Singletonov film, akcić "Četiri brata".

Ono za što sam očekivao da će biti dvosatna tortura ipak je na koncu ponudila dovoljno. Dovoljno za što? Dovoljno, u odnosu na spomenuti dvojac, da ga se smjesti u gornji dom recentnih Singletonovih filmova bez puno premišljanja. Da puno ne filozofiram, ima tu ponešto štofa, solidno odrađenih akcijskih sekvenci, za ovakav tip zadovoljavajuće pojave Wahlberga i Co. – kažem 'pojave' jer smatram daleko primjerenijim izraziti se tako negoli spominjati nekakvu glumu – i njihovih macho trenutaka (polijevanje benzinom kao sredstvo izvlačenja informacija uvijek pali) te pokoja ubojita replika.

Ipak, problem koji nadvisuje ostale sličan je većini filmova ovog tipa. Koji je to razlog da se u nešto što je u osnovi natjeravanje i puškaranje, drugim riječima odmor za mozak, konstantno pokušava ubaciti tračak inteligencije pa se priča bespotrebno komplicira kojekakvim skrivenim namjerama, pokušajima spletkarenja i inim 'umnim' elementima? Odgovor me, da budem iskren, previše ni ne zanima, ali - tim gore. Pitanje ostaje neodgovoreno, a film u konačnici biva lošiji negoli je mogao biti.