Prvo očekivanje vezano uz ovaj film proizašlo je iz spoznaje da svoj uzor nadmašuje trajanjem gotovo punih sat vremena. Poznavajući dosadašnji Scorsesejev opus, moglo se pretpostaviti da će osim nekih potrebnih prilagodbi u priči - prebacivanje radnje u Boston, logična zamjena loših momaka sa američkim ekvivalentom, u ovom slučaju irske mafije na mjestu Trijade - film izići iz okvira akcijskog krimića. Da budem precizniji, očekivao sam da će ekipa pokušati nadograditi osnovnu priču filma dodavanjem epskog tona i vjerojatno izgubiti ono zbog čeka su "Pakleni poslovi" bili dobar film.
Tu sam se debelo prevario, jer je ovdje riječ o gotovo rutinski odrađenom remakeu sa čvrstom rukom iza kamere te briljantnom izvedbom Leonarda DiCaprija. Jako dobrom filmu doduše, ali ipak rutinski odrađenom. Kao i uvijek i gotovo svugdje, ima i ovdje materijala za prigovaranje, poglavito zbog jeftine sporedne radnje vezane uz policijsku psihijatricu u njenoj interakciji s oba glavna protagonista (ili antagonista, ovisi kako na to gledate), ali i zbog sitnica poput višestrukog i zaglupljujućeg upiranja prstom na inkriminirajući materijal namijenjenom Amerikancu vulgaris ili pak na nekoliko mjesta istaknutih čudnovatih, preoštrih zahvata u montaži.
No, sve su to zaista tričarije uz jednog ovakvog DiCaprija, kojem nisu zasmetali ni kolege - začuđujuće sterilni Damon, standardni Nicholson, koji odavno igra na rutinu, te na trenutke iritantno prčevit Wahlberg – da nam prezentira svog Billyja Costigana, nazivno dobrog momka mučenog prirodom svog posla na kojem radi upravo ono što bi trebao sprečavati i dualnosti koja proizlazi iz takve situacije. Uz činjenicu da sam u rijetkim trenucima imao osjećaj da gledam film identičan originalu, definitivno razlog broj jedan za obavezno gledanje.
Ostaje mi tek konstatirati kako se radi o jednom jako dobrom filmu, ne boljem od originala, možda tek za nijansu prihvatljivijem nekome odgojenom na (kvalitetnom) zapadnjačkom mainstreamu. Nije riječ o remek djelu, ali se bez imalo sumnje radi o najboljem filmu koji su nam dosad ponudili Scorsese i DiCaprio, filmu koji svoju kvalitetu može podjednako zahvaliti kvaliteti izvornika kao i zaista fenomenalnom Leonardu DiCapriju, koji iz uloge u ulogu pokazuje kako je (za razliku od Jamesa Camerona) odavno odbacio "I'm king of the world!" uteg iz doba "Titanica". Ukoliko ga je ikad i nosio. |