Pathe, Miramax / Blitz Film i Video
97 min
2006

Recenzija: KRALJICA / The Queen

Recenzija: KRALJICA / The Queen KRALJICA
(The Queen)

Kada je 1997. u Parizu naglo poginula princeza Diana, mnogi su toga časa s nevjericom popratili te događaje. Diana, 'princeza naroda' je bila veoma popularna u masi i masa joj je na dostojan način uzvratila. Cvijeće ispred Buckigamske palače se samo gomilalo, a posebno su bijesni bili na kraljevsku obitelj koja je cijelo to vrijeme provela na 'ladanju', daleko od vreve grada.

KRALJICA / The Queen

U filmskoj industriji je očito postalo trend da se sve recentniji događaji pošto-poto ekraniziraju. Tek je pet godina prošlo od pada WTC-a, a već su na tu temu prošle godine snimljena dva filma. Ovih dana saznajemo da će Charlize Theron igrati Ann Nicole Smith od čije smrti nije prošlo niti mjesec dana. Uspoređujući s tim, događaji koje opisuje 'Kraljica' mogu se smatrati davnom prošlošću.

Redatelj koji se prihvatio ovog posla je Stephen Frears, autor očaravajućih 'Opasnih veza'u kojim je najbolji dio bio portret veoma složenih ljudskih odnosa. S tim da je Frears imao nešto jednostavniju zadaću od prvotnog uratka, a to je da mu je skoro pa čitava priča bila ponuđena na pladnju te nije bilo previše prostora za improvizaciju. Tako dobivamo linearan film koji ima glavu i rep i ne pokušava gledatelja potaknuti na razmišljanje ili ostaviti otvorena pitanja na samom kraju.

Upravo u složenim međuljudskim odnosima stoji najveća snaga filma, uz performans glavne glumice, Helen Mirren. Naprosto je fascinantno koliko malo sluha je kraljevska obitelj imala za smrt princeze Diane i koliko su htjeli stvar staviti 'pod tepih' kako bi se riješili jedne od muka koje im je prištedio princ Charles. I na toj razini film funkcionira jako dobro. Frears je zanatski uspostavio veze među likovima, toliko jednostavno da i osobi koja ne prati dovoljno dobro film može biti jasno o čemu se tu radi. Ne smijemo zaboraviti niti Helen Mirren koja si je fantastičnom izvedbom zasluženo priskrbila nominaciju za Oscara, makar ne treba izostaviti niti rutiniranu izvedbu Jamesa Cromwella i, meni osobno najdraži lik Tonya Blaira, u izvedbi Michaela Sheena koji je možda najbolje prikazan; od šlampavog i zbunjenog budućeg premijera do čovjeka koji kontrolira stvari oko sebe.

Činjenica koja me možda najviše zasmetala kod ovog filma je što on, osim glumačkih izvedbi, nema baš previše za ponuditi. Likovi jesu dobro portretirani, ali na jedan vrlo zanatski način koji ne ostavlja gledatelja iznenađenog ili impresioniranog. A možda je upravo ta jednostavnost i nenametljivost to što imponira gledatelju. Prosudite sami.

« povratak Filip Galić