infobox: SHADOW COMPANY (Shadow Company)

SHADOW COMPANY
Shadow Company
Nick Bicanic, Jason Bourque
Nick Bicanic, Jason Bourque
Peter Warren Singer, Alan W. Ball, Robert Young Pelton, Madelaine Drohan, Phil Lancaster, Slavko Ilic, Cobus Claassens, Neall Ellis, Doug Brooks, Stephen J. Cannell, Eike-Henner W. Kluge, Fransec Stonor Saunders, John F Mullins, Tasha Bradsell, Gerard Butler
Dokumentarni
Purpose
86 min
2006.
Shadow Company
-
• Audio Commentary (Nick Bicanic & Jason Bourque)
• Additional Scenes
• Washington DC Panel Discussion
• Shadow Company Trailer

Re: SHADOW COMPANY / Shadow Company
Evo, javio mi se autor filma mejlom i kaze da je recenzija odlicna. Cestitike. :)
Komentar: Gand 21.03.2007.

Recenzija: SHADOW COMPANY / Shadow Company

Recenzija: SHADOW COMPANY / Shadow Company SHADOW COMPANY
(Shadow Company)

Videozapis incidenta koji je prikazao pogibiju četvorice plaćenika otvorio je neka pitanja u nešto širem krugu ljudi nego što je to dotada bilo. Tko su u stvari plaćenici, kakva je njihova povijest, koji su im motivi za bavljenje tim poslom? Da li se radi o sirovinama i razbijačima ili tek zaposlenicima u branši koja podrazumijeva uporabu vatrenog oružja na mjestu laptopa i kravate?

SHADOW COMPANY / Shadow Company

Dokumentarcem "Shadow Company" već smo se bavili, i to u dva navrata, u ekskluzivnom intervjuu sa autorom filma Nikolom Bicanicem, te u kolumni posvećenoj tematici filma. No, nešto ipak nedostaje da se tema zaokruži - recenzija samog filma.

Višedimenzionalan prikaz pri pristupu temi koja je itekako podložna polemiziranju, kao što je definitivno ova, trebao bi biti autorov prioritet. Za razliku od filmova kakve radi npr. Michael Moore, upravo tu leži prva i osnovna vrlina ovog filma, jer su u tome autori itekako uspjeli. Mora se doduše priznati kako se takav pristup mogao pokazati nezahvalnim zbog moguće rezerviranosti oko stajališta samih autora, ali ni na tom polju film nipošto nije podbacio. Iako su bez rezerve prikazana oprečna mišljenja potkrijepljena podjednako zanimljivim argumentacijama, nije trebala nijedna izgovorena riječ (izuzev možda u formi pokojeg pitanja sugovornicima) da se gard i prikaže i iščita bez greške.

Ukratko, ne radi se o ćelavim širokim kutijama koji znaju samo za smrt i krv, tj. prolijevanje iste, već prvenstveno o ljudima koji rade. Dobrim dijelom profesionalno i sa određenom etikom. Iznimki naravno ima, ali isto tako ih ima i u svakoj drugoj profesiji, od novinara, čistača do programera. A jasno je valjda da nisu plaćenici ti koji su u ratu životinje. Ti se kriju na mnogo višem položaju u ljudskom hranidbenom lancu i teško da će takvima i dlaka s glave pasti, za razliku od onih koji su predmet ovog filma.

Sam DVD, inače dostupan isključivo preko službenog sitea , sadrži audio komentar dvojice autora, pet scena u trajanju kojih petnaestak minuta koje nisu u samom filmu (gdje se između ostalog može naći i jedan razuman komentar američke politike u Iraku, te nešto laganija priča sa samog bojišta, recimo samo da uključuje jednu lutku na napuhavanje, vjenčanje i sprovod) i četrdesetominutnu snimku diskusije u Washingtonu, na kojoj su osim autora Nicka Bicanica sudjelovala trojica ljudi upoznatih sa tematikom i problematikom plaćenika. Što reći osim - preporuka.