158 min
2007
Zodiac

Recenzija: ZODIJAK / Zodiac

Recenzija: ZODIJAK / Zodiac ZODIJAK
(Zodiac)

David Fincher. Redatelj koji pod svojom palicom do 2007. ima ''samo'' 5 filmova. Njegov posljednji uradak, odlični Panic Room  film je koji može biti samo nedostižni san za većinu holivudskih redatelja. Taj posljednji film mu je ujedno i najlošiji, onda vam je jasno o kakvom talentu pričamo. Uglavnom je radio na glazbenim spotovima i vizualnim efektima da bi se od nikud pojavio i napravio trećeg Aliena. Zanimljiv film, zasigurno nije narušio reputaciju serijala, što više, po mnogima je najatmosferičniji dio kvadrologije. Tri godine kasnije snimio je Se7en.

ZODIJAK / Zodiac

Tu nije potrebno trošiti riječi. Brad Pitt i Kevin Spacey u ulogama karijere, a po mnogim online magazinima jedan od najboljih filmova ikad snimljenih. Usljedio je intrigantni The Game,  svakako vrijedan nekoliko gledanja. Nakon Igre snima Klub boraca. Briljantan film složen iz ne tako briljantne knjige. Opet po mnogima jedan od najbolje snimljenih filmova ikad. Neviđena kritika društva i nezapamćen vizualni stil donijeli su ovom filmu kultni status. 2002. godine, Fincher snima posljednji, već spomenuti, Panic Room nakon čega se povlači na pet godina apstinencije.

Radnja priče je jednostavna i već unaprijed poznata čime Fincherovo majstorstvo dodatno dobiva na vrijednosti. Šesdesetih godina prošlog stoljeća, u jednom trenutku nepoznati psihopat počinje ubijati ljude. Usputno šalje pisma novinama obavještavajući ih o svemu i svačemu čime sije paniku među stanovnicima Kalifornije i defacto postaje javna osoba. Do dana današnjeg se ne zna tko je on bio makar postoje indicije koje se otkrivaju na kraju filma.

Većina događaja u filmu zbiva se u uredništvu San Francisco Chroniclea i većina likova su novinari. Osim njih, tu su još i dva policajca koja rade na slučaju. Ovdje treba istaknuti fantastičnu i nenadmašnu glumačku postavu koja oduševljava na svakom sastanku i u svakom dijalogu. Spoj fenomenalnih karakternih glumaca i Fincherovog baratanja kamerom daje osjećaj nazočnosti razgovorima. Malo me ipak razočarao Jake Gyllenhaal u ulozi novinara Roberta Graysmitha,. On ipak malo kaska za ostalima, ali ne zbog svoje nesposobnosti stapanja s likom već zato što zbog svoje mladosti djeluje neuvjerljivo.

Fincherov stil snimanja i mahanja kamerom, kao i vizualna naracija ovdje su otišli korak dalje. Primjerice, Fincher nas stalno drži u toku zbivanja i cijelo vrijeme ide u svom prirodnom smjeru, prema naprijed. U nastojanju da nas zadrži fokusirane na platno, a opet želeći nam dati poruku da vrijeme protječe, Fincher ubacuje često ubrzane i potpuno nevezane kadrove kojima pokazuje da vrijeme trenutno brzo prolazi. Bilo da se radi o gradu i ubrzanom prometu ili stambenom objektu u izgradnji, kadrovi jednostavno ostavljaju bez daha. U nekim trenucima za prikazivanje slijeda razmišljanja glavnih likova, i to pomoću znakova i simbola koje vidimo samo filmski lik i mi, Fincher posuđuje svoje vlastite ideje iz Kluba boraca i to čini odlično.

Originalni soundtrack kreativnom glazbenom podlogom prati vizualnu snagu Zodiaca i jedan su od onih soundtrackova koji dobro zvuče i odvojeno od filma. Zodiac je definitivno film koji spašava ovu godinu. Od silnih nastavaka i napuhanih naslova za koje se već zna da će biti snimljeni u nekoliko sequela i prequela, ovo je film zbog kojeg sam opet počeo vjerovati u Hollywood.

« povratak Antonio Klasan