105 min
2009.
Up in the Air

Recenzija: NI NA NEBU, NI NA ZEMLJI / Up in the Air

Recenzija: NI NA NEBU, NI NA ZEMLJI / Up in the Air NI NA NEBU, NI NA ZEMLJI
(Up in the Air)

Ryan Bingham zarađuje za život dijeleći otkaze diljem zemlje umjesto šefova koji za to nemaju cojones. Većinu svog vremena provodi na putu, te praktički nema nijednog normalnog ljudskog kontakta, a kamoli ljubavnog interesa. No, baš kad upozna nekog sličnog sebi - naravno, na putu - u njegovu firmu stiže djevojka sa planom koji bi drastično trebao promijeniti pristup njegovom poslu, oduzimajući mu ono što mu najviše znači.

NI NA NEBU, NI NA ZEMLJI / Up in the Air

Pred par dana nominiran u pet kategorija za šest Oscara (tri glumačke nominacije, te one za scenarij, film i režiju), "Up in the Air" je adaptacija istoimene knjige Waltera Kirna ("Thumbsucker") koje se uhvatio Jason Reitman (autor precijenjenog "Juno"), a u koju je osim profesionalnih glumaca ubacio i obične, redom otpuštene ljude da ispred kamera podijele svoja razmišljanja.

Čak i u trenucima kada prodaje neku svoju filozofiju, nebitno da li se s dotičnom slažete ili ne, dakle kad bi mogao ispasti pretenciozan, film nije ni u najmanju ruku nametljiv. Tako je ono što je spomenutom Reitmanovom prethodniku nedostajalo ovdje gotovo i najjača točka, to što je simpatičan i kad je samodopadan, topao i onda kad bi mogao biti označen hodajućim klišejem te ugodan i onda kad bi mogao biti ljigav.

Potpomognut sposobnim redateljem i solidnom glumačkom postavom od koje bi izdvojio Clooneyja (iako redom nisu ni do koljena primjerice izvedbama iz "Doubt", čije su nominacije pri dodjeli kipića i ostale na tom statusu) i oduvijek mi dragog J.K. Simmonsa, film nudi dosta ugodno provedeno vrijeme koje mu posvetite. Pri čemu će osim aktualne poplave kriznim razdobljem pogođenih lica dosta između ostalog uspješno prikazati i ironiju okruženosti ljudima, a maksimalne moguće otuđenosti, razlike u prioritetima nadobudnih dvadeset-i-nešto-godišnjaka u odnosu na nešto starije i životno iskusnije kolege te na koncu tračak nade u nešto prespektivniju budućnost.

Na koncu, to je nažalost i sve što nudi. Prilično zadovoljstvo u nešto manje od dva sata krajnji je doseg ovog filma, što je dovoljno za itekeko pozitivan predznak i simpatije naspram njega, ali za nešto više ipak treba ostaviti nešto dublji trag, a teško da ću se sjetiti ovog filma za godinu dana, a kamoli nakon nekog dužeg perioda. Možda sam i u krivu, ali dok se ne uvjerim u suprotno - sjedni, vrlo dobar.