135 min
2010.
Robin Hood

Recenzija: ROBIN HOOD / Robin Hood

Recenzija: ROBIN HOOD / Robin Hood ROBIN HOOD
(Robin Hood)

Robin Longstride je strijelac u vojsci Rikarda Lavljeg srca, koja je nakon desetogodišnjeg izbivanja na svom putu kući. Kada pri opsadi jednog francuskog dvorca kralja ubiju, Robin sa malim društvancem krene prema Engleskoj kako bi tamo stigli prije nego nahrupi ostatak njegove vojske. No, na putu nailaze na frencusku zavjeru protiv buduće kralja Ivana i same Engleske i Robin uzima identitet poginulog plemića Roberta Loxleyja, kojem daje obećanje o vraćanju jednog aftefakta njegovu ocu, u Nottingham...

ROBIN HOOD / Robin Hood

Otkako je pokretnih sličica, legendu o odmetniku iz sherwoodske šume su na veliko platno i male ekrane postavljali razni autori. Sam lik se pojavio u stotinjak projekata, manje ili više vezan za općepoznat prikaz njegove vesele družine bazirane u šumi, ljubavi spram djeve Marian i sukoba sa šerifom od Nottinghama. Posljednji u nizu je ovogodišnji film Ridleyja Scotta, u kojem nam autori pokušavaju približiti genezu njegova odmetništva, ovdje stavljenog u konkretan, ali opet kvazi-povijesni kontekst.

Boljom bi se doduše vjerojatno pokazala uporaba jedne od dvaju ideja koje su bile aktualne u pretprodukciji filma. Zašto? Jer ovo ovdje gotovo nikakve veze nema sa nekakvim općepoznatim faktima (koliko god bedasto bilo upotrijebiti takav izraz kada je u pitanju tek lik iz folklornih predaja) o mitskom odmetniku i njegovim doživljajima; na njegovu se mjestu komodno mogao naći bilo tko tko je šetao engleskom šumom krajem 12. stoljeća i osjetio se obespravljen i potlačen od strane krune, a konkurencija je na tom polju očito bila prilična.

Ipak, zanemarimo li da nam autori pod krinkom svježeg pristupa legendi prodaju tek jedan, po ničemu poseban srednjovjekovni akcijski spektakl, riječ je o filmu korektno odrađenom na gotovo svim poljima. Režija mu je umješna, gluma prosječna taman toliko da ne smeta, a glazba, iako ni u najmanjoj mjeri pamtljiva, dovoljno adekvatna kulisa događajima na ekranu. No, element nekakve prevage u kvaliteti filma najbolje ocrtanog kao puno-osrednjeg-a-ništa-vrhunskog - dakako, scenarij - je ovdje prilično zakazao.

Nedovoljno fluidne radnje, sa nekim scenarističkim rješenjima u domeni klišejastih, ponekad smiješnih, a pretjerano često i neobjašnjivo brzopoteznih, čak i glupavih, filmom dosta često prevladava i osjećaj nedovoljne inspiracije i kombiniranja elemenata nekoliko recentnih filmova ("Kingdom of Heaven", "Troy") kao posljedice. Kompetentnost redatelja limitirana neadekvatnom pisanom rječju nije rijetkost, ali što reći u situaciji kada je upravo baš jedan takav, kompetentan redatelj, imao štošta reći po pitanju baš jedne takve, neadekvatne pisane riječi, a da je pritom imao i boljih rješenja...? Ono što ljubitelja filma i opusa samog Scotta može brinuti u situaciji u kojoj je loše raskrinkana jedna legenda, je to što je isti taj Scott na putu raskrinkavanja još jedne legende, na vjerojatno podjednako loš način.