109 min
2010.
Knight and Day

Recenzija: NOĆ I DAN / Knight and Day

Recenzija: NOĆ I DAN / Knight and Day NOĆ I DAN
(Knight and Day)

Na putu kući June ima tu nesreću da u avionu putuje sa odmetnutim tajnim agentom Royjem, koji pobije putnike i posadu prije nego što to oni uspiju učiniti njemu. Nakon pada aviona June se budi kod kuće, a s njom žele razgovarati bivši Royjevi kolege, jer on kod sebe ima jedan vrijedan predmet. Da ne bi stalo na tome, Roy nedugo zatim otima June i prava pustolovina počinje.

NOĆ I DAN / Knight and Day

Drugu suradnju Toma Cruisea i Cameron Diaz (prva je bila "Vanilla Sky") potpisuje autor dosta šarolike pozadine, James Mangold. Čovjek je dosad u filmografiji ubilježio biografske drame, western, kriminalističku dramu, romantične komedije te psihološki triler, a sada je došla na red akcijska komedija sa primjesom romanse i špijunskog trilera.

Dvije su stvari iznimno pozitivne u novom Mangoldovom filmu. Prva je Tom Cruise; što god netko mislio o čovjeku, neporecivo je da ima za ovakav tip filma gotovo nenadmašnu pojavnost na ekranu, i upravo takav je i ovdje. Lepršav, praktički lebdi kroz kadar izvlačeći maksimum od nerijetko suhoparnih slova na papiru. Druga je element zajebancije na račun akcijskih junaka većih od života, manifestiran čestim preskakanjima naoko nemogućih akcijskih podviga poput bježanja s otočića veličine nečijeg dvorišta ili izvlačenja iz okova dok se visi naglavače te popratnog eliminiranja sve sile zločestih tipova.

S druge strane, to preskakanje bi imalo više smisla kada bi bilo odrađeno na način da nisu ostavljene neke podjednako sulude sekvence,tj. da je akcijski dio odrađen sa kakvim-takvim dodirom sa stvarnošću kad se već narugalo identičnoj stvari u dotičnom žanru. A i manje je bitno to što je netko potpuno neadekvatan za akcijskog junaka, bitno je kako se to publici prezentira, a ovdje je to riješeno u najbolju ruku osrednje.

Također nije dobar znak kad se scenarij prerađuje od strane nekoliko ruku (iako se tu našlo zanimljivih imena - Scott Frank, Laeta Kalogridis, Ted Griffin, sam redatelj Mangold, uz još par njih), jer deseta prerada znači da nešto nije bilo u redu sa prethodnih devet, a kad se to dogodi teško je biti siguran da je baš taj, deseti scenarij onaj koji je dobitni. Barem ovdje nije bio takav slučaj; konačni rezultat je slabašnog humora, pretjerane akcije i predvidljive romanse, te je tek sporadično zabavan.

Da faktor zabave raste proporcionalno gluposti viđenoj na ekranu, posljednja četiri nastavka serijala "Policijska akademija" bi, uz naravno "Dude, Where's My Car?", bili među najzabavnijim filmovima svih vremena. I imali bi opaku, nepregledno veliku konkurenciju, koja bi svake godine rasla gotovo nemjerljivom brzinom. Na sreću, to nije tako, iako se na jedan detalj iz takve situacije može naići - često se kao opravdanje glupom filmu može čuti fraza 'pa to je samo zabava' ili nešto sadržajno dosta blisko tome. Na sličnu se vjerojatno može naići kod nekoga kome je ovaj film sjeo, iako nije glup. Samo je loš. Istina, postoje i gori načini da se potroše dva sata vremena, ali to mu nije opravdanje, više nekakvo izvlačenje od priznanja da je loš. K tome i dosta neuspješno.