121 min
2010.
The Social Network

Recenzija: DRUŠTVENA MREŽA / The Social Network

Recenzija: DRUŠTVENA MREŽA / The Social Network DRUŠTVENA MREŽA
(The Social Network)

Početkom 2004. godine Mark Zuckerberg pokrenuo je društvenu mrežu TheFacebook, koja se brzo proširila van granica matičnog mu sveučilišta Harvard, prvo po drugim sveučilištima, zatim i na ovu stranu oceana, promijenivši u međuvremenu ime u Facebook. Usput se parničio sa troje studenata koji su ga optužili da im je ukrao ideju, a zatim i sa bivšim najboljim prijateljem i suosnivačem Eduardom Saverinom...

DRUŠTVENA MREŽA / The Social Network

Pred nešto manje od godine dana krenuh složiti listu najzanimljivijih filmova koji su bili na rasporedu za aktualnu kalendarsku godinu, a među njima se našao i "The Social Network". Kao argumente 'za' smatrao sam dva imena od onih uključenih u projekt, ono redatelja Davida Finchera i scenarista Aarona Sorkina, što je nešto što se održalo do dana današnjeg. Jer, pretpostavimo li da postoji nekolicina ljudi koji bi nešto poput osnutka jedne web stranice i pripadajuće joj zajednice mogli učiniti zanimljivim, ovaj dvojac je svakako pri samom vrhu te skupine.

Dakle, malo je toga u filmskom svijetu što mi može zagolicti maštu u tolikoj mjeri kao nešto obilježeno natpisom 'film Davida Finchera'. Odnosno, gotovo pa onoliko koliko mi istu stvar u televizijskom svijetu može priuštiti nešto s natpisom 'kreirao Aaron Sorkin'. Da budem još i precizniji u slučaju potonjeg, osim jedne jedine iznimke, apsolutno ništa.

A upravo je taj dvojac u ovom slučaju realizirao jedan proizvod kirurški precizne kamere i nezaustavljive bujice riječi, tj. dijaloga koji se na trenutke ne izgovara već skoro pa ispaljuje iz usta protagonista (što je bilo potaknuto naputkom samog Finchera kako bi u ta dva sata stalo što je moguće više Sorkinovih riječi), te izvrsnih izvedbi mahom mladih nada (među kojima se nalaze i novi Peter Parker i nova Lisbeth Salander), pri čemu nekako dominiraju trenuci u kojima Eisenberg uspijeva izvući čak i naznaku sažaljenja kod gledatelja za lika koji je prikazan kao popriličan kurvin sin.

No to je ujedno i sve što se ovdje dalo izvući, jedna drama visokog koncepta, aktualna, pametna i zaista umješno napravljena. Jedan vrhunski zanatski proizvod, ali nažalost i ništa više od toga. I tu se valja vratiti na početna očekivanja vezana uz već nekoliko puta spomenuta imena - za nekoga tko nam je onomad isporučio jednu glavu u paketu, a zatim i nešto što je, između ostaloga, nenadmašna kritika konzumerizma, te nekoga čije su djelo oponenti s pravom nazivali 'The Left Wing', previše je ovdje prisutno vrhunskog premaza u odnosu na jedan konkretniji autorski pečat.