Bez ocjene |
|
HRVATSKI NASLOV: |
XXX |
NASLOV ORIGINALA: |
XXX |
REŽIJA: |
Rob Cohen |
SCENARIJ: |
Rich Wilkes |
GLAVNE ULOGE: |
Vin Diesel, Asia Argento, Samuel L. Jackson, Danny Trejo, Marton Csokas |
ŽANR: |
Akcijski /
Avanturistički /
Triler
|
PRODUKCIJA: |
Columbia/Revolution |
DISTRIBUCIJA: |
Continental |
TRAJANJE: |
123 min |
GODINA: |
2002 |
IZDANJE: |
|
Još nema komentara na ovu recenziju |
Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare |
|
|
|
XXX (XXX) |
Xavier Cage je majstor ekstremnih sportova koji svojim psinama zadaje muke društvenoj eliti. Kako mu prijeti zatvor, pristaje služiti CIA-i da bi zauzvrat bio oslobođen. Odlazi u Prag i infiltrira se u Anarhiju 99, tajnu kriminalističku organizaciju koju su ustrojili bivši ruski časnici. Militanti s imageom teškometalaca, članovi "Anarhije" spremaju veliki teroristički napad na Prag.
|
|
| | | |
Postojala su nekoć neka druga vremena: vremena kad su špijuni i junaci akcijskog "pulpa" nosili smokinge, govorili akademski engleski, pili birane koktele i imali visoku stručnu spremu. James Bond, doduše, sporadično još navrati u globalnu kino mrežu, ali neka vas to ne zavara: ta su vremena prošla. |
Za novu generaciju klinaca 007 je danas demodiran koliko i haljina britanske kraljice. Njihov se Bond, izgleda, zove Xavier Cage i ne može biti veća opreka starom engleskom zavodniku. Umjesto čašću služenja "queen and country", xXx nadahnut je činjenicom da ga služba može izbaviti zatvora. Umjesto smokinga, trostruki X preferira majice bez rukava. Verbalno mu umijeće obično staje na dvosložnim riječima, fakulteta baš i nema, a umjesto prijatelja s ivy league fakulteta Xavier Cage za društvo bira šmokljane sa skateboardima. Klasne su barijere pale: Bond je mrtav, akcijski junak napokon može biti i propalitet iz vaše ulice.
"xXx" akcijski je film kojeg potpisuje ista ekipa koja je načinila i prošlogodišnje holivudsko akcijsko iznenađenje "Fast and Furious": redatelj Rob Cohen, producent Neal Moritz i glumac Vin Diesel. Nakon što je i "xXx" postao velikim hitom, postalo je jasno da je Diesel stvarni akcijski junak za nultu dekadu, dekadu koja će u penziju otpraviti Stallonea i Schwarzeneggera. Onog časa kad je "Trostruki X" eksplodirao na američkim blagajnama, kulturolozi su počeli debatirati o tome koliko je i što nova unosna franšiza posudila od one stare - james bondovske.
Te poredbe imaju temelja. Istina: i Xavier Cage ratuje protiv egzotičnih zlikovaca kojima je cilj uništiti svijet, i on ima svoju Bond-djevojku (Asia Argento), i on ima svog pompoznog šefa, čak i izumitelja koji ga opskrbljuje fantastičnim spravicama. I "xXx" se temelji na muškom fetišu "ljepotice i automobili", kao i Bond počiva na adoraciji tehnologiji, implicitno hladnoratovskoj podjeli i paradiranju egzotičnim lokacijama. Cijeli niz analogija postoji, ali ostaje činjenica da je "xXx" ipak čedo druge epohe i kulture, možda prostačkije kulture, ali i kulture bez seksizma i rasizma.
Suprotno Bondu, "xXx" je franšiza koja se od prve minute filma neuvijeno udvara djeci. Već nakon pet minuta shvatite da je Xavier Cage antiautoritarni anarhist, da se bavi surfom, snowboardom i skatingom, da se druži s ljudima koji prave piratske Internet stranice. Njegovi neprijatelji slušaju Ramstein, njegova cura izgleda kao postapokaliptična pankerica, njegov modni stil i njegov cinizam preslika su generacije Y. Za razliku od Bonda, xXx više nije predstavnik arogantnog Sjeverozapada. Rasne su mu odliku sumnjive, stil jadan. Bond-djevojka mu se u lice smije kad kaže da je tajni agent. Uloge spolova u odnosu na Bonda poprilično su poremećene: ona u akciji sudjeluje koliko i on, ona njega povali a ne on nju.
Ono što "xXx" ponajviše ipak vezuje uz pubertetsku kulturu nesumnjivo je anarhoidni uništilački potencijal. I u Bondovima smo se nagledali pirotehnike, ali "xXx" i nije drugo doli dvosatni tečaj akceleracije, destruktivni delirij u kojem se posebna uništilačka briga posvećuje skupocjenim dizajnerskim automobilima i češkoj spomeničkoj baštini. Vaš recenzent mora priznati da mu je sav taj infantilni vrtuljak zapravo strašno simpatičan. "xXx" je doboga blesav film, ali šarmantan, zabavan, brz i vrtoglav u svojoj blesavosti na način na koji Bond odavno nije. Riječ je naprosto o tome da se Bond u današnje ruho mora presvlačiti, i zato uvijek djeluje kao podgrijani obrok. A "xXx" je dijete današnjice: profane, površne, ali demokratske i simpatično drske. |
|
| | | |
|
|
|