VijestiNajaveRecenzijeSound Of VisionKolumneSpecialForumImpressumSearchFAQ
infobox: ZAVRŠIO PETI FILMSKI FESTIVAL "25 FPS"

EXTRA SLIKE:
Gregor Alexis
Kontrasvjetlo
Nedjelja 6 travnja 11:42
Retuširanja
Zapadna obala
 
KOMENTARI:

Još nema komentara na ovaj tekst

Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare
« povratak
Special: ZAVRŠIO PETI FILMSKI FESTIVAL "25 FPS"

Special: ZAVRŠIO PETI FILMSKI FESTIVAL "25 FPS" ZAVRŠIO PETI FILMSKI FESTIVAL "25 FPS"
(27.09.2009.)

Dodjelom triju Grand Prixa svakog od člana međunarodnog žirija, njemačkom filmu "Gregor Alexis", japanskom "Još uvijek u kozmosu" i američkom "1859", večeras je u Kinu SC-a završio Međunarodni festival eksperimentalnog filma i videa "25 FPS".

1859
Drveće sintakse, lišće osi
Milena Gierke nagradila je film "Gregor Alexis" Jane Debus za iskrenost i jednostavnost kojima je autorica ispričala priču o svom bratu koji boluje od shizofrenije, ističe se u obrazloženju.

Posebno priznanje dodijelila je filmu "Retuširanja" švicarskog autora Georgesa Schwitzgebela.

Erwin van 't Hart glavnu je nagradu dodijelio filmu "Još uvijek u kozmosu" Takashija Makina jer je "vještom manipulacijom površine filma i moćnim soundtrackom stvorio slojevit i zgusnut svemir kontroliranog kaosa koji ostavlja dubok dojam".

Posebnim priznanjem nagradio je rad "Nedjelja 6. travnja, 11.42" talijanske umjetničke skupine "Flatform".

Po izboru Ana-Marije Koljanin nagrađen je američki redatelj Fred Worden za film "1859", jer se radi o "intenzivno obuzimajućem užitku gledanja pokretne slike, te kratkotrajnom, ali dragocjenom putovanju prema povijesti filmskog medija i svjetlu kao osnovnom činitelju onoga što vidimo dok gledamo film".

Posebno prizanje dodijelila je američkom filmu "Tripovi 6 (Malobi)" Bena Russella.

Žiri kritike (Željko Kipke, Jurij Meden i Janko Heidl) najboljim je proglasio njemački uradak "Kontrasvjetlo" Matthiasa Muellera i Christopha Girardeta jer "sugestivno i uznemirujuće, promišljenom i preciznom uporabom nekonvencionalnih mogućnosti filmskog jezika predstavlja svoju ideju o odnosu svjetla i ljudske percepcije".

Posebno priznaje kritičara dobio je film "Zapadna obala" Ulua Brauna.

Nagradom Fuji, 35-milimetarskom filmskom vrpcom, nagrađen je film "Drveće sintakse, lišće osi" Daichia Saita, koji propituje gledateljevu osjetilnu percepciju prikazanog prostora.



Na festivalu su od 22. rujna prikazana 54 filma u konkurenciji, te niz rijetko viđenih eksperimentalnih radova u popratnim programima.

Svi nagrađeni filmovi, od kojih će oni koji su osvojili Grand Prix dobiti 3500 kuna, prikazat će se 27. rujna u kinu SC-a.



Erwin van ‘t Hart: Grand prix – “Još uvijek u kozmosu”, Makino Takashi
Japan
18'00'', HDCam
Ne mislim da riječ “kaos” znači “konfuzija” ili “nered”; vjerujem da ona označava stanje u kojem ime ili lokacija “objekta” ostaju nepoznati. Na primjer, ako ptica pobjegne iz kaveza, svijet koji otkrije činit će joj se kaotičnim, no ako se pridruži jatu drugih ptica, postupno će naučiti pridružiti “imena” raznim mjestima – sigurnom mjestu, opasnom mjestu itd., te tako stvoriti kozmos (red). Dok gledaju film, gledaoci sjede u istoj tami i izlažu se istoj svjetlosti i zvuku, no svatko vidi drugačiji san. Smatram da je riječ o simbolici povratka u početno stanje, da kada novim očima pogledamo sveukupni kaos, rađa se novi kozmos. Iskreno se nadam da će nasilni kaos koji postoji u filmu Još uvijek u kozmosu izroditi onoliko novih kozmosa koliko ima gledatelja. (Takashi Makino)



Posebno priznanje – “Nedjelja, 6. travnja 11.42, Flatform
Italija
06'12'', Digibeta
Video o krajoliku kao složenoj mreži poveznica koje usmjeravaju međuljudske odnose. Bavi se odnosima između radnji i mjesta, kretnji i okoliša, a potcrtava recipročnu vezu između okoliša i njegovih stanovnika. “Mi pretvaramo pogled u estetičku ideju. No također možemo postati svjesni krajolika prije slikanja ili poslije slikanja, ili čak neovisno o slikanju. U zajedničkom prostoru čovjek posjeduje samo put koji je odabrao. Njegova se sloboda izražava samo u tome što je tijek struje promijenio smjer, i to ne samo njegove osobne struje. Jedinstvenost krajolika definira se kroz cjelovitost odnosa koji ga prožimaju, uključujući i one meteorološke. Krajolici su osobni, poput snova. No također su i društveni, s obzirom na to da su ispunjeni zajedničkim značenjem.” (Flatform)



Ana-Marija Koljanin: Grand prix – “1859, Fred Worden
SAD
11'00'', Digibeta
“Politički ili kulturni aspekti povijesti samo su njezina površina; u njihovu korist i od njih mnogo dalekosežnije, stvarnost povijesti sadržana je u biološkoj moći, u čistoj životnosti, u onome što se kod čovjeka pojavljuje kao kozmička energija, što nije jednako, ali je u svezi s energijom koja uzburkava more, oplođuje zvijer, daje stablu cvat, a zvijezdi sjaj.” (Ortega y Gasset, Pobuna masa, 1930)

Godine 1859. je objavljeno Darwinovo Podrijetlo vrsta, a rođendane slave George Ferris, Edmund Husserl, Pierre Curie, Georges Seurat, Sir Arthur Conan Doyle. Iste je godine bila najveća zabilježena solarna oluja, a sunčeve baklje prvi put je uočio britanski astronom-amater Richard Christopher Carrington. Autor sugerira o filmu: “Napravljen je iz isječka bljeska leće od 30 sličica. LSD je ilegalan, 1895 nije.”



Posebno priznanje – “Tripovi 6 (Malobi), Ben Russell
SAD/Surinam
12'00'', 16 mm
Snimljen u plemenskom selu Malobi u Surinamu u Južnoj Americi, ovaj film u jednom kadru pruža neobično suvremeni prikaz klasika Jeana Roucha. Noć vještica na ekvatoru, udar munje, scenografija džungla.



Posebno priznanje – “Retuširanja”, Georges Schwizgebel
Švicarska
05'35'', 35 mm
Između ritma vala i daha usnule djevojke, animirane slike mijenjaju jedna drugu. Akril na celu i pastela na papiru. Riječ je o pokušaju da nam se prikaže proces: pokret, ali i umjetnika u procesu stvaranja pokreta. (Georges Schwizgebel)



Nagrada Fuji: “Drveće sintakse, lišće osi”, Daichi Saito
Kanada
10'00'', 35 mm
Drveće sintakse, lišće osi je nakon filma Sve što se pokazuje Saitova druga suradnja s kompozitorom i violinistom Malcolmom Goldsteinom, koji je za film skladao i odsvirao originalnu improvizaciju Hues of the Spectrum. Film istražuje Saitoovo i Goldsteinovo susjedstvo, park Mount-Royal u kanadskom Montréalu. Koristeći slike javora u parku kao glavni vizualni motiv, Saito stvara film u kojemu se formacije drveća i njihovi fini međuodnsi sa prostorom koji ih okružuje ponašaju kao sredstvo za transformaciju gledateljeve osjetilne percepcije prikazanog prostora. Posve ručno obrađen, uz kontrapunkte Goldsteinove violine, Drveće sintakse, lišće osi predstavlja pjesmu o vidu i zvučnosti koja traži određeni perceptivni uvid i otkrivanje kroz sintaktičku strukturu zasnovanu na uzorcima, varijacijama i ponavljanju.



“Gregor Alexis”, Jana Debus;
Njemačka
20'00'', Beta SP
Gregor Alexis je portret mojega brata, koji već nekoliko godina pati od shizofrenije. (Jana Debus)
Bogato iskustvo koje Jana Debus ima s fotografijom i (filmskom) kamerom pretvara osjetljivu obiteljsku realnost u film na granici fantastike i bajke. Montiran u 16 mm kameri Gregor Alexis kao da bježi od svoje dokumentarne prirode.



Nagrada kritike: “kontrasvjetlo”, C. Girardet, M. Mueller
Njemačka
10'40'', 35 mm
Pogled s kojim shvaćamo svijet i kojim nam on uzvraća raspada se u kontrasvjetlu na uznemirujuće fragmente. Zamagljenost, bljeskovi i stroboskopska montaža rastvaraju zbilju na sjenovite slike koje nanose bol oku. Trak reflektorskog svjetla precizno izdvaja pojedinca iz tame. “Da barem možete vidjeti što ja vidim” ostaje jalova nada. Slijepe pjege zjape između samoopažanja i opažanja drugih. (Kristina Tieke)



Posebno priznanje – “Zapadna obala”, Ulu Braun
Njemačka/Finska
07'20'', HDCam
Kamera prelazi preko digitalno postavljene obale ispunjene isprepletenim radnjama iz svakodnevnog života. Pregledavamo vizionarske, mistične i poetične prizore iz lučkog predjela koji odaju dojam žive i suvremene slike Hieronymusa Boscha.
« povratak Zoran Žmirić
© 2003 popcorn.hr